Gå til innhold

Pakker dere spedbarnet stramt inn i helseteppe/pledd

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser at de liker det godt og de gjorde det på sykehuset men jeg legger bare teppe/dyne over henne.. er det like riktig eller bør jeg pakke henne strammere inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyene liker det fordi de er vant til å ha det trangt inne i magen. Vi gjorde det lenge da hun ikke sov godt uten, men hvis deres sover søtt uten er det ikke nødvendig.

Skrevet

Vi gjorde det fordi hun hadde kolikk, og dette roet henne ned når ingenting annet hjalp. Men om hun sover fint med bare dyne så hadde jeg droppet det.

Skrevet

Jeg gjorde det med nr 1, og vil helt klart også gjøre det med nr 2 som kommer nå snart:) Er veldig enigmed de som har svart over her, det roer barnet og gir det god søvn. I tillegg så brukte jeg å legge "fliken" av helseteppe som liksom var tilovers når hun var tulla inn rundt og bakpå ryggen hennes. Dette fikk henne tilå ligge med en liten helning mot den ene siden slik at hodet la seg ned til siden når hun sov og slappet av. Jeg var nøye med å bytte side hver gang hun sov, og jeg tror det hjelper litt både på å hindre favorittside til babyen og gjør at de ikke får flatt bakhode :) Jeg vil understreke at hun lå på ryggen altså, ikke på siden, men med bare en bitteliten helning mot den ene siden.

Skrevet

Det er jo ikke feil å ikke svøpe babyen,så det må du se an selv. Vi gjorde dette med eldstejenta, og gjør det med minsta på 6 uker. Ingen av de har hatt kolikk, men de liker det godt. Minsta sovner veldig fort når pappa pakker henne inn, og så er det lettere å flytte henne over til annet fang og legge i vugge. Blir liksom mindre overgang da. Jeg tør ikke la være på kvelden, for jeg er så redd hun ikke skal sove så lenge da (hun sover 6-7 timer i strekk før mat på natten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...