Gå til innhold

Så da er er det bevist:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har levd på lavkarbo siden jeg var barn og jeg har aldri hatt en høyt fettinntak, og det er fettinntaket de peker på og ikke det å spise lite karbohydrater.

Skrevet

Dette er agurk nytt

Mange studier viser det motsatte ...

Skrevet

Jeg skjønner det, men veldig mange som hopper på en lavkarbodiett, begynner å meske seg med fløte og meierismør.

Jeg tror mange hopper på dietten uten å sette seg skikkelig inn i den.

HI

Skrevet

Enig med HI her. Jeg har lenge vært overbevist om at lavkarbo, med egg og bacon til frokost, fløte og masse smør bare er usunt... Uansett hvor mye man går ned i vekt der og da! Om man derimot spiser sunt, men bare kutter ned på karbohydrater, er sikkert ikke så dumt.

Skrevet

huff, tenker på alt fettet som legger seg i årene på lavkarbofolk. Selv om man går ned i vekt, og ser slank ut kan man være tynn-feit. Med masse fett som flyter rundt i årene...usj..

Skrevet

Low carb- high fat, er vel ikke det sunneste, nei. Men lavkarbo som i: lite brød, pasta og ris, masse rent kjøtt, fisk,kylling med grønnsaker, er ikke farlig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har gått på ketolyse, og hadde helt perfekte verdier når jeg sjekka triglyseridene. Det jeg blir litt irritert over er at mange later til å tro at man spiser en kilo smør og drikker en liter fløte om dagen. Det gjør man ikke! Det finnes begrensninger selv når man spiser lite karber. De som ikke har forsøkt det vet ikke hva det går ut på

Skrevet

Mener og ha lest at lavkarbo og diett med lite kalorier gir over tid en lik vektnedgang...

Holder meg til variert kost i stede for diett her, sprekker så fort :P

Skrevet

Leser dere hele artikkelen eller? Hun kuttet ut ALLE karbohydrater i et halvt år. Jeg vet ikke om noen dietter som anbefaler dette. Det blir som å kalle seg vegetarianer, og spise utelukkende gulrøtter...

Jeg spiser lavkarbo, og spiser mer grønnsaker og salat enn de fleste jeg kjenner. Fisk og kylling, lite rødt kjøtt, og magre meieriprodukter i moderate mengder, nøtter, frø, hjemmelagde brød og knekkebrød....

Uansett hva slags matfilosofi man velger så må man vite hva man gjør, sette seg inn i hva kroppen trenger, og spise allsidig.

Problemet er ikke lavkarbo i seg selv, men mediene som lurer folk til å tro at lavkarbo handler om biff, fløte og smør.....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Står vel og at det gjelder de som ikke er overvektige og...

Skrevet

Jeg er ingen stor fan av lavkarbo selv, men vi må huske på en ting. At VG hyler høyt om faren ved lavkarbo er ikke noe nytt. Vi skal vel heller ikke se bort fra at dette kan ha sammenheng med at VG's nest største inntektskilde etter annonser heter "Vektklubben" og er konkurrent til alle lavkarbodiettene. Tilfeldig? Neppe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...