Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 hvordan det er å sterilisere hunnkatter? Er det dyrt? Og er det verdt det? Hvordan er det for katten ...? Har hatt katt før, og barna har lyst på nå , så vi er i tenkeboksen
Rosebusken Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Dere bør absolutt sterilisere henne. Tenk på at katten kan bli opp mot 20 år, det gjorde begge mine. Så p-piller blir i lengden dyrere. Og så slipper man stresset med å huske den pilla hver uke. Begge mine fikk p-piller. Begge fikk svulser som de gjerne får etter år med piller. Første katten var såpass gammel så de ville ikke operere, men katt nr to ble operert og det ble betraktelig dyrere. Lønner seg også å ha forsikring. Så slipper man billigere unna hvis uhellet er ute. Chip og øremerking er også lurt. Det koster å ha katt og man bør tenke på at de kan bli veldig gamle. Mine hadde et veldig godt liv og ble 15.5 år, 19 år, 20 år. og har nå en hannkatt på 5 år som selvfølgelig er chippa, øremerka, kastrert og forsikra
snellapella Skrevet 1. juli 2012 #3 Skrevet 1. juli 2012 Ja, de p-pillene er ikke alltid greit å få i katten...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 Nei, de er ikke det. Har bare hørt litt negativt om sterilisering...
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Kan du ikke skaffe deg katt gjennom den lokale dyrebeskyttelsen(hvis det finnes noe slikt der du bor) da? Her i Trondheim er kattene som kommer derifra ferdig kastrert...
Netti*** Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 Enig med henne over. Katter får man jo gratis så bruk penger på sterilisering på den måten slipper dere også humørsyk Katte som hyler og skriker døgnet rundt, en masse hannkatter som markerer rundt huset deres og problemer katten kan få ved langvarig bruk av p-piller.. Min fikk kattunger for ett par mnd siden skal til dyrelegen i august. Flotte kattunger men føler det er vanskelig å finne hjem som virkelig tar vare på katten. Vil ikke at de skal bli katter som blir stengt ute hele helger når eiere skal på tur osv. Er hønemor også for kattene mine :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Er ikke så av det akkurat her. Er bare en i nabolaget som har katt, so den har fått kull nr 2... og de kattene er ute Hele tiden! Hadde unger i vinter, og var ute... Syns så synd i de... elsker dyr, og har alltid hatt katt, flere år uten nå
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #8 Skrevet 1. juli 2012 Sterilisering er absolutt å anbefale!!! Vi overtok en usterilisert hunnkatt på ca 10 år og "hadde ikke hjerte til" å la henne gå gjennom sterilisering. Siden hun bare gikk inne fikk hun ikke p-piller heller, og det var et periodevis sabla gnål og vanskelig å få sove om natta, i tillegg til at hun tissa på klærne våre og i senga... Det hele endte med at frøkna fikk livmorbetennelse, en vanlig komplikasjon av å gå i mange år som ikke drektig hunnkatt, og måtte steriliseres likevel. Dyrlegen sa hun var 3-4 dager unna døden. Det er en kjip uke eller to for deg og katten etter operasjonen, men resten av livet blir bedre - for dere begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå