Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 spise 200-400 gram sjokolade hver eneste kveld? Har gjort dette i noen år nå, mer eller mindre. Er ikke akkurat tynn, men spiser sunt ellers og går mye på jobb og fritida så holder meg på bmi ca. 26..Kan man få noen sykdommer?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Kan ikke så mye på dette punktet men tror du muligens risikerer å få diabetes med tanke på sukkerinnholdet.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Ja, du kan få sykdommer. Hjerte-/ kar sykdommer, slag, infarkt mm. Fedmen som synes på utsiden er ikke den verste. Fettet i blodårene og rundt organene er mye verre. Mengdene med sukker er helt sikkert ikke bra de heller, og på sikt kan du ende med f eks diabetes 2. Prøv å gå over til mørk sjokolade. Den er kraftigere i smak, så du orker mindre, den er mindre søt, ikke så fet, og inneholder f eks antioksidanter. Velg høyest mulig kakaoinnhold. Kanskje ikke så fristende med en gang, men om du gir smaksløkene mulighet til en tilvenningsperiode blir du overrasket over hvor godt det er :-) Deretter kan du jo minke dosene, og unne deg mørk sjokolade en gang eller to i uka!
CaptainHindsight Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 Det ser du på blodprøver. Noen er disponert for ting, andre ikke. Blir som med røyking, noen kan røyke til de er 90 uten så mye som et host, mens andre får KOLS tidlig. Har ei venninne som spiser 200 g sjokolade hver eneste dag, og hennes blodprøver og blodtrykk er faktisk bedre enn mine, selv om jeg spiser sunt... Livet er ikke rettferdig, gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå