Gå til innhold

Har en flott mann, men jeg synes han jobber for mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har en jobb han brenner for, men jeg klarer ikke å støtte ham og være glad for det han oppnår der når jeg vet hvor mye tid med ham som vi mister. Når han har jobbet 14-15 timer en dag og kommer hjem sliten men fornøyd med innsatsen så bare surmuler jeg. Fordi jeg i den mest hektiske tiden på året fungerer som alenemor og "hotellvert", enkelte dager er han bare hjemme for å spise og sove. Og fordi jeg i de mindre hektiske periodene av året også fungerer som alenemor store deler av dagen fordi han jobber BåDE morgen (06-->) og ettermiddag (1530-18). Og jeg synes det er trist at ungene får så lite tid med ham siden de er i barnehage på dagtid og legger seg rundt kl 19. I tillegg jobber han annenhver helg (ikke borte hele dagen da,er hjemom flere ganger), halvparten av alle helligdager i jul/påske osv og har kun to uker ferie om sommeren.

Han vet godt hva jeg synes, men har låst seg fast i at det ikke finnes noe alternativ. Sånn er det bare, en livsstil. Selv om det ER mulig å leie inn vikarer til noe av jobben, men det er jo så dyrt må vite.... Man gjør jo ikke det med mindre det er noe spesielt vi skal på. Og han ser ikke helt problemet med arbeidstiden, han har vokst opp med en far som hadde samme jobb. Selv synes han vel han bidrar mye, og han gjør jo det, han henter i bhg , lager middag, vasker klær osv hvertfall når han har rolige perioder. Men likevel - i det daglige blir det liksom for lite likevel synes jeg. Og i ferier - vi kan jo aldri reise bort i mer enn tre dager annet enn om sommeren.

Han er en super pappa og er kjempeflink med ungene så det er synd de ikke får være sammen med ham mer.

Jeg vet jo det er mange andre som har menn med spesielle arbeidstider men jeg innbiller meg at de har fri på spesielle tider også da. Min mann har liksom både morgen- og kveldsvakt hver dag han. Har jeg grunn til å være frustrert? Har dere menn som har nedprioritert jobben til fordel for familietid, eller motsatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke med meg men, jobber du heltid også?

Skrevet

jeg har alltid funnet det veldig sjarmerende med menn som jobber mye. som tar arbeidet de gjør på alvår og som gjør det med stolthet. derfor har jeg alltid hatt kjærester som har jobbet mye.

sånn som i dag og i går, som var de første dagene av ferien vår. men han har jobbet overtid slik at han var på jobb til 22.00 i går og begynte igjen i dag tidlig kl 8.00 og er enda ikke kommet hjem.

det er trist. trist at ferien begyner sånn. trist og være alene på en lørdagskveld, når vi egentlig skulle vært ute sammen. fordi barnet vårt er bortreist.

men på en måte er det fint også. han gjør det jo for oss. for at vi skal ha alt vi trenger.

jeg forstår deg veldig veldig godt. men noen har arbeidet som den store lidenskapen i livet, da må man på en måte akseptere det og helle bruke den lille tiden man har sammen ekstra godt.

Skrevet

Han driver for seg selv?

Jeg har også en mann med eget firma, som jobber veldig mye.

Fordelene, slik jeg ser det, er stor fleksibilitet, styrer i stor grad selv når han jobber. God lønn og årlig utbytte kommer hele familien til gode (felles økonomi). Flink til å bruke tiden hjemme til familien, så selv om vi ikke ser ham så mye så føler alle seg "sett"... Vi jobber mye med å få livet til å fungere rundt hans jobb, men heldigvis tar han hensyn og tilpasser seg til familiens behov så langt det er mulig.

Masse ulemper også, for all del, men du bør jo snakke med ham og finne en mellomting begge kan leve med.

Skrevet

Min kjære har jobbet 270 timer denne måneden så jeg forstår godt hva du mener med å føle deg som alenemamma og hotellvert.. 1 uke fri er alt han har fått i sommer og det er kjedelig.. Men han gjør det for oss på et vis, for å få inn mest mulig penger så jeg prøver å se på det som noe positivt heller enn irriterende, men ja, jeg savner han...stort sett hele dagen :)

Skrevet

Min mann driver eget firma og enkelte dager så ser jeg han ikke i det hele tatt, men vi setter av dager hvor han enten tar seg helt fri eller jobber halv dag osv. Det har han, barna og jeg godt av, og jeg er så heldig at jeg nå kan jobbe halv stilling hvilende natt mens barna er små, siden han tjener så bra.

MEN, likevel kan det være dager hvor jeg er sliten og tar meg i å klage over situasjonen og sier at jeg er som en alenemor å regne, men det går heldigvis fort over, er veldig klar over hvor heldig jeg er som slipper å jobbe 100 % to-delt turnus i et presset helsevesen når barna er små.

Har 2 kull barn, og med de 2 eldste jobbet jeg fullt, tidlig opp for å rekke alt før levering i barnehage og alt det som fører med seg, så har jeg en dårlig dag så tenker jeg tilbake på den tiden og blir fort blid igjen.

Skrevet

Jeg er ikke alene ser jeg, hadde vel ikke trodd det da ;-)

Jeg jobber for tiden 60 % etter permisjon med minstemor men må snart opp i 80 i alle fall. Han er selvstendig næringsdrivende ja, og det fører jo med seg noen fordeler som nevnes her med mer fleksibilitet innimellom. Det har jo f.eks. vært bra når det er planleggingsdager i bhg eller nå nettopp - streik, da slapp jeg å ta så mye fri fra jobb fordi han kunne utsette arbeid til kvelden og være hjemme med barna på dagtid. Men den fleksibiliteten skjer som regel når jeg og barna ikke er hjemme så det betyr ikke mer tid med ham. Men det kan bety at han får gjort unna litt annet som oppussingsprosjekter, bilverksted etc. Morgen og ettermiddag er fast uansett - da jobber han. Og det er ettermiddagene som er bøygen synes jeg, det er det jeg er mest lei av - å alltid være alene i de 2-3 intense timene, og å måtte stresse hjem fra jobb fordi han skal ut.

Ift lønn så tjener jeg like mye som ham, i alle fall om jeg har tilnærmet full stilling, så det er ikke først og fremst pengene som er fordelen.

Men men, jeg får se om jeg klarer å omvende ham etterhvert, og at vi finner en middelvei. Han vil jo gå glipp av en del etterhvert som ungene blir større og skal delta på ting på ettermiddagstid. Ser på naboen her som har det på samme måte, der må mor stille opp på alt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...