Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Skal ut å reise i morgen med ett stk spedbarn og en stk 7-åring. Så begynte jeg plutselig å tenke: må jeg ha med gyldig identifikasjon for disse? Spedbarnet er jo greit, da har jeg jo kun fødselsattesten å vise fram, men hva med 7-åringen? Er det nok med det samme, eller må hun ha fotoidentifikasjon? Tror passet har gått ut, nemlig... Hadde liksom ikke helt tenkt over dette før, er maaaange år siden jeg fløy sist!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Nei det trenger du ikke. Men i utgangspunktet så bør du alltid ha tilgjengelig ID for ungene for å kunne bevise at barna er norske og dine, uansett hvor i verden du oppholder deg. Med tilgjengelig så mener jeg ikke at du skal ha det med deg til en hver tid, men å kunne finne frem til det noenlunde raskt... Jeg har tatt bilde av passet og fødselsattesten til mitt barn slik at jeg har det med meg på mobilen hele tiden, bare i tilfelle. Kall meg hysterisk
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Nei det trenger du ikke. Men i utgangspunktet så bør du alltid ha tilgjengelig ID for ungene for å kunne bevise at barna er norske og dine, uansett hvor i verden du oppholder deg. Med tilgjengelig så mener jeg ikke at du skal ha det med deg til en hver tid, men å kunne finne frem til det noenlunde raskt... Jeg har tatt bilde av passet og fødselsattesten til mitt barn slik at jeg har det med meg på mobilen hele tiden, bare i tilfelle. Kall meg hysterisk Smart :-)! Og det holder? Det var jaggu meg en lur ide, det skal jeg også gjøre! HI
Gjest marie-s Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Skal ut å reise i morgen med ett stk spedbarn og en stk 7-åring. Så begynte jeg plutselig å tenke: må jeg ha med gyldig identifikasjon for disse? Spedbarnet er jo greit, da har jeg jo kun fødselsattesten å vise fram, men hva med 7-åringen? Er det nok med det samme, eller må hun ha fotoidentifikasjon? Tror passet har gått ut, nemlig... Hadde liksom ikke helt tenkt over dette før, er maaaange år siden jeg fløy sist! Nei ikke på innlandsflygning. Det trengs ikke en gang om barn reiser alene, da er det kun de som henter som må vise legitimasjon på seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå