Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Jeg er gravid med nr 2. og det blir omtrent 13 mnd i mellom begge to, jeg hadde en ekstrem rask førstegangs fødsel ca 3,5 timer fra vannet gikk til ungen var ute, lurer derfor på om det er noe sjangse for å føde enda raskere denne gangen siden de er så tette? Vet jo at det er det i utgangspunktet siden nr. to ofte kommer enda fortere, men hvor raskt er det egentlig mulig å føde? Har også hørt at det er større sjangse for å føde en stund før termin når man har to så tette? Noen som vet eller har egne eraringer rundt dette?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Jeg vet bare at-å føde før termin selvom de er tett-stemmer ikke. Jeg har 15 mnd mellom mine, kjenner også noen som har 12 og 14 mnd, og hørt om flere som har mellom 15-18 mellom. De har gått til termin alle mann. Man modnes gjerne før,magen synker før osv, det gjorde det på meg, meeen fødselen lot vente på seg ja
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Dette lurer jeg også på, så dytter.. Fødte på under fire timer fra første tegn på rier, venter nummer to om få uker og håper det ikke blir en styrt fødsel!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Jeg har også to tette (men ikke Så tette), og hadde en normal førstegangsfødsel på 15 timer. Fødsel nummer to gikk MYE fortere, bare 2 timer med rier og en liten time på sykehuset (trodde ikke at det skulle gå så raskt nei, så det var bra at de halte meg inn på sykehuset for kontroll av hodeleie, hvis ikke hadde det nok vært en fare for bilfødsel gitt Nummer 1 kom to uker før termin, mens nummer 2 kom bare to dager før termin. Dette er visst helt normalt fikk jeg høre, at hvis man føder før termin med førstemann så kommer gjerne nummer to litt senere, dvs nærmere termin. Så ingen automatikk i å føde før med nummer to selv om de er tette
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Hei HI, jeg måtte bare svare på denne. Har to tette med 13 mnd mellom, og med første barnet var fødselen unnagjort på 3,5 timer, så ja veldig likt på deg. Rakk så vidt sykehuset den gangen. Gikk ti dager over termin. Med nummer to var jeg veldig spent i forkant av fødsel hvordan det ville utarte seg. Hadde jo en hjemme også som vi gjerne ville rekke og ordne barnevakt til. Med nr to tok jeg så ingen sjanser og ventet ikke noe særlig hjemme når jeg skjønte at noe var på gang. hadde flaks fordi vi hadde besøk som mer enn gjerne passet eldste barnet når det startet og vi dro inn til sykehuset. På veien inn (tok bortimot 20 min) hadde jeg bare en rie, så lurte på om det skulle bli bomtur.Men vi kom frem tok det seg opp igjen, og jeg fikk faktisk en veldig fin fødsel, varte fire timer. Så den ble faktisk litt lengre, men mye mer avslappende og rolig. Fødte 2 dager over termin andre gangen. Jeg tror det er veldig individuelt hvordan fødselene blir, og ingen fødsler er like! Lykke til:)
soleia Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Har 17 mnd mellom mine. Begge vart fødd ei veke over termin. Første fødsel tok 3,5 time, andre tok 2,5 time frå eg byrja å lure på om fødselen var i gang. Riene vart aldri regelmessige, men det vart etter kvart vondt, så mannen insisterte på å fare på klinikken. Det var ikkje dumt. Har høyrt om fødslar som går enno fortare og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå