Gå til innhold

Hvor gamle var barna dine da de begynte med str 110?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var vel 4,5 år nesten. Ca 104 cm

Skrevet

3 og et halvt, nesten 4 tror jeg det var... husker ikke hvor lang hun var.

Nå er hun snart 5 år og bruker jeg kjøper ikke mindre enn 116/122. Helst 122 for å ha litt å gå på:) Har ikke målt høyden i det siste, men noe over 110 er hun nå. Det sies jo at en str. varer til og med den høyden som står..altså f.eks str. 110 er til de blir 110 cm osv. Men det er så stor forskjell på klær også.. må nesten bare prøve..

hvorfor lurer du?

Skrevet

3 og et halvt, nesten 4 tror jeg det var... husker ikke hvor lang hun var.

Nå er hun snart 5 år og bruker jeg kjøper ikke mindre enn 116/122. Helst 122 for å ha litt å gå på:) Har ikke målt høyden i det siste, men noe over 110 er hun nå. Det sies jo at en str. varer til og med den høyden som står..altså f.eks str. 110 er til de blir 110 cm osv. Men det er så stor forskjell på klær også.. må nesten bare prøve..

hvorfor lurer du?

Jeg har hørt motsatt jeg, at 110 varer til 116, osv.

Skrevet

Begynte når hun var 2 1/2ca. Nå er hun 3 1/2 og bruker mest 116.

Skrevet

Jenta mi er drøye 3,5 år og bruker 98/ 104 nå, så jeg lurte på om det er noe vits i å kjøpe inn masse i 104 på salg nå, eller om jeg bare skulle gå rett over på 110. I vinter vil hun jo bruke mest ull uansett, så det blir evt ikke før til våren (når hun er 4,5) at de andre klærne blir mest aktuelle :)

HI

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt de første plaggene i 110 til jenta mi som snart fyller 5 år. Hun er den laveste av jentene i barnehagen, cirka 104 cm nå. 104 passer fortsatt greit til henne, men når jeg handler noe nytt så kjøper jeg 110 fra nå av.

Skrevet

Jenta mi er drøye 3,5 år og bruker 98/ 104 nå, så jeg lurte på om det er noe vits i å kjøpe inn masse i 104 på salg nå, eller om jeg bare skulle gå rett over på 110. I vinter vil hun jo bruke mest ull uansett, så det blir evt ikke før til våren (når hun er 4,5) at de andre klærne blir mest aktuelle :)

HI

Har hun vokst fort frem til nå så er det nok ingen vits.. Her hoppet poden nesten over 104 og ett par skostørrelser også..

Ligger hun derimot på normal vekstkurve skal jeg ikke uttale meg.. :P

Skrevet

Min er 106 høy nå, og 4,5 år.

Han har såvidt begynt å bruke noe 110, spesielt i gensere. Beina er korte enda, så bukser må være i 104.

Skrevet

Med seksåringen så hoppet vi nettopp fra 110/116 til 122, selv om det er litt stort enda.. Store forskjeller på barn. Vår er tynn og ikke av de høyeste..

Skrevet

Jeg har kjøpt 110 en stund til min 4,5 åring. Han er ca 107 cm nå. Men i bukser må jeg enda kjøpe 104 og han har og noen i 98 som enda brukes. Bukser må nesten passe, eller så faller de av. gensere kjøper jeg stort for å ha de en stund, samme med jakker.

Men det er og forskjell på størrelser, noen merker er større enn andre.

Skrevet

Takk for svar, tar gjerne imot flere :)

HI

Skrevet

4 år ca... Kan fortsatt bruke 104 i overdeler.. buksene blir litt snaue, men samtidig er 110-116 litt stor igjen. Han er ca. 105 cm.

Skrevet

3,5 år. Gidder ikke å kjøpe klær som passer akkurat. Bedre att de er litt store... :)

Skrevet

Min datter blir 5 år om en måned. Bruker 104 og 110 i klær. Men nå kjøpet jeg kun str 110 siden 104 begynner å bli litt smått for hun nå. Hun er vel litt over en meter høy.

Gjest 5 andre
Skrevet

Vi begynte med 110 da hun var ca. 108 cm og 4 1/2 år

Skrevet

3,5 år.. Hun er 109 cm.

Skrevet

3,5 og hun er kanskje én meter +. Det er dog kun i plagg som har bråt oppe og nede og i ulltøy enda. Kjøpte bla. en kjole bå på salget i 104, for den ville hun svømt i om det skulle vært 110.

Vi har masse arveklær, så jeg kjøper alltid stort siden det ramler inn med akkurat passelige klær når jeg akkurat har handlet;)

Skrevet

Gutten vår ble fire i januar, og har akkurat begynt å bruke str. 110. Vet ikke nøyaktig hvor høy han er, men tror han er veldig gjennomsnittlig. Han er dog ganske slank og langlemmet, så bukser glir lett ned om vi går for tidlig opp i neste størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...