Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Var hos legen i dag og fikk "kjeft" fordi jeg ikke hadde vært på 6 ukers kontroll (6 mnd siden fødselen nå). Trodde ikke dette var nødvendig om du ikke hadde noen plager eller trengte prevensjon? Hva gjør en egentlig på 6 ukers kontrollen?
Mamma_til_2 Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 min 6 ukers kontroll var slik Fastlege: har du sluttet og blø og fått tilbake mensen? Jeg: Ja Fastlege: her har du resept på pp, hade bra.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Hm. "Kjeft"? Hva mener du da? Hva sa legen? Spurte du ikke hvorfor h*n mente det var så nødvendig? Såvidt jeg har forstått, tar man ikke lenger GU på 6ukerskontrollen, så da ser jeg heller ikke helt poenget med å ha den, med mindre det er av helt spesifikke årsaker som f.eks. samtale og informasjon om og resept på prevensjon, komplikasjoner etter fødsel e.l. Jeg var heller ikke på 6ukerskontrollen, og har helelr ikke vært på kontroll siden fødsel. Fødte for ca 1 år siden.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Legen så i journalen min og sa "Jeg ser at du ikke har vært på 6 ukers kontroll.....?", og ga meg et skikkelig strengt og irettesettende blikk. Ble litt satt ut, og fikk ikke spurt noe mer om hvorfor hun mente det var så viktig.. Ut ifra deres erfaringer virket det jo ikke strengt tatt veldig nødvendig?
TPK Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Jeg gikk for å få prevansjon. Legen spurte i tillegg om hvordan jeg følte meg o.l. og om jeg klarte å knipe av strålen når jeg tisset :-P Nøye undersøkelse må jeg si... Denne gangen skal jeg ta celleprøve i samme slengen, så da blir det nok en grundigere sjekk. Greit å vite at stingene har grodd som de skal o.l. Skal også be han sjekke jernlageret (mistet mye blod under fødsel).
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Jeg tok celleprøve og fikk resept på p-piller. Snakket brød også litt, men var hos legen med lillemor bare noen uker etter fødselen så fikk snakker sammen om fødselen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå