Gå til innhold

Alkohol og mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her har en avtale/forståelse om at pappaen heller ikke drikker noe særlig undersvangerskapet.

Jeg og samboeren min skal prøve på vårt første barn nå.. Vi er i grunn vant med å drikke/ dra ut på byn og bli ganske fulle nesten hver helg..Jeg slutter selvfølgelig å drikke med en gang vi begynner å prøve.. Jeg har ikke helt tatt dette opp med han, men lurer på om jeg skal gjøre det.

Har bare ikke lyst å være alene hver helg når han drar ut med vennene våre... Synes ikke at det er så gøy å være med ut når jeg er edru og han er full..Samtidig vil jeg ikke være kjip, synes jo at hans kal få drikke innimellom hvertfall :P Har ikke lyst å bestemme, har mest lyst til at han selv skal bare plutselig bli enig med meg :P hehe

Hvordan er det hos dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres veldig ung ut. Gammel er du?

Skrevet

Jeg ville tatt det opp, ja :)

Å ha "tradisjon" med Å drikke seg full hver helg, passer dÅrlig med barn og svangerskap. Dere mÅ da bruke hinsides mye penger pÅ det der? De pengene trenger dere et helt annet sted nÅ ;)

Skrevet

Det vanlige er vel at mannen holder seg nogenlunde edru rundt termindato.

Skrevet (endret)

Signerer innleggene #1 og #2 over...

Nei det er ikke og var ikke noe problem på det området hverken med nr 1 eller nå.

Endret av Myrsnipa_snartmammatil2
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Personlig mener jeg festing hver helg ikke hører sammen med baby og det å være en voksen forelder. Så han burde i mine øyne begynne å forberede seg på at livet kommer til å forandres ganske drastisk, og kanskje innse at livet kommer (bør) til å handle om andre, viktigere ting snart. Når det er sagt synes jeg samtidig at mannen må få lov å leve litt når dama er gravid, det er ikke han som må holde seg unna alkohol. Men alt til sin tid,...

Skrevet

det vanlige er at mannen holder seg edru i tiden rundt termin. Men du bør jo selvfølgelig lufte det for han, så ikke du blir grådig skuffa npr den tiden kommer, om han ikke har samme forståelse som deg.

Og med snakke om mener jeg ikke at du skal fortelle ham at han skal være edru, men om hva du forventer, og hva du frykter.

"Har bare ikke lyst å være alene hver helg når han drar ut med vennene våre... Synes ikke at det er så gøy å være med ut når jeg er edru og han er full..Samtidig vil jeg ikke være kjip, synes jo at hans kal få drikke innimellom hvertfall tongue.png "

Akkurat dette kan du si :)

Skrevet

HI her

Vi er ikke såå unge, 24 begge to. Jeg har ikke intrykk av at vi drikker mer/oftere enn andre studenter på vår alder. Nå er vi jo ferdig utdannet osv... og har begge to lenge hatt lyst på barn.

Jeg tror ikke han vil ha noe problem med å ikke drikke når barnet er født, altså! Men da er det jo fordi han ikke kan.

Hvis han ikke drikker under svangerskapet så er det jo for min skyld...

Er bare usikker på hva jeg burde forvente...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Man er to om å lage barn og selv om det kun er den ene som er fysisk gravid så trenger ikke den andre å feste og å ture hver helg.

Solidaritet med den gravide og det å bygge et nytt liv som kommende foreldre er en finfin ting, pluss, som noen nevner her, så er det kjekt med penger spart når det skal komme en liten i hus :)

Skrevet

Dette bør du virkelig ta opp. Jeg gikk på en smell med min kjære. Jeg hadde ingen problemer med å kutte helt ut alt, men hans forhold til alkohol var noe helt annet.

Det hele endte i masse krangling, diskusjoner og mye mye sårede følelser. Han fikk valget mellom meg og magen, eller alkohol. Så enkelt som d. Nå er han avholdsmann. Rett og slett fordi alkohol ikkje kunne eksistere i våre liv.

Vi har det veldi bra nå. Men vær så snill å snakk om dette før du blir gravid. Det er så viktig.

Nå er selfølgelig ikke alle menn et alkoholproblem som min, men å vite hvor man ønsker at skapet skal stå er svært viktig, etter min mening!

Til den første som kommenterte: Man trenger virkelig ikke å være ung for å holde på sånn. Det kommer helt ann på ens forhold til alkohol. Min mann er 30.

Skrevet

HI igjen :)

Takk for svar, tror jeg skal ta det opp ja.. :P

Og jeg vil ikke at noen skal tenke noe fælt om mannen min (selv om jeg er anonym). Haner absolutt ingen alkoholiker, det kan fort gå en mnd uten at vi drikker feks. rundt eksamen osv, uten at det blir noe problem.

Dessuten har vi begge to holdt på på den måten, så det har aldri vært noe problem tidligere.

Jeg har bare ikke lyst å mase. Jeg vil ikke at han skal tenke at nå, når vi skal bli foreldre, skal jeg bli den masekjerringen :P

Men takk til alle som har svart.......!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...