Gå til innhold

Er det ammingen tro??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel nummer to, og babyen er 6 mnd, så veier jeg 5 kg mindre enn før jeg ble gravid med nr 1. Jeg har absolutt ikke gått på noen diett,treningsprogram, eller sett for meg at jeg skulle slanke meg.

Lurer på om det er vanlig? Synes jeg kun leser om de som sliter med å gå ned i vekt etter fødsel, ikke de som sliter med å legge på seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt slankere etter både nr 1 og nr 2, før jeg ble gravid med nr 3 var jeg slankere enn før jeg ble gravid med nr 1.

Dette til tross for at jeg har lagt på meg 20 kg + i alle graviditetene...

For meg skjer dette fordi jeg får det for "travelt" til å spise! Jeg liker å ha god tid og kose meg med maten - og det blir det lite tid til med baby i hus! Hadde ikke med ammingen å gjøre for meg, slet med amming og varte ikke lenge før jeg måtte gå over til mme.

Satser på at det samme skjer denne gangen!

For å ha sagt det, så er jeg ikke TYNN, men ganske normal. Var temmelig lubben før barna kom :-)

Skrevet

Jeg slet med å holde vekta etter fødsel nr 1, og ble for tynn. Så nå skal jeg satse på å holde vekta etter fødsel nr to.

Skrevet

Jeg dobbeltammer tvillinger og raser ned i vekt.. Veier ca 5 kg mindre enn før jeg ble gravid og de er bare 7 uker gamle.. Men som Kosemosepose sier, så har jeg det også for "travelt" til å huske på å spise selv.. :/

Skrevet

jeg gikk ned i vekt så lenge jeg ammet :) Men så fort jeg trappet ned og sluttet helt raste jeg opp i vekt igjen :(

Skrevet

Vil tro amminga bidrar, ja. Jeg gikk altfor fort og for mye ned i vekt med førstemann. Var ikke så flink til å få i meg mat eller drikke, og måtte slutte å amme etter seks måneder. Satser på at det skal gå bedre denne gangen:) Det er nok mer vanlig enn man tror. Men folk som er feite og ikke greier å gå ned klager gjerne og liker å skylde på graviditeten for at de ikke greier å gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...