Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Huset er litt rotete,dvs at det ligger noen leker på gulvet,ting på bordet, litt oppvask i kummen fordi oppvaskmaskinen er full og 2 kurver med møkkete tøy på vaskerommet. I tillegg er det litt støv her fordi vi har pusset opp og jeg skal vaske rundt her i morgen når det lille vi har igjen etter oppussinga er ferdig. Vet at hun kommer til å klage straks hun kommer inn døra her over alt rotet og at jeg er en dårlig husmor.. Er så lei av den klagingen hennes at jeg gruer meg til hun kommer Men, jeg er så sliten av oppussingen og 2 unger at jeg orker ikke å gjøre mer i dag. Nei, får vel rydde opp lekene i hvertfall. Måtte bare klage litt...
butt Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Hvorfor kommer din svigermor på besøk halv 2 øpå natta lurer jeg litt på? Men dere er midt i en oppussing, da er det vel lov å ha litt kaos, ikke bry deg om det.. Sett på en vask før du legger, så er du i alle fall i gang Som min mor sier : "Det skal vises at det bor en familie her"
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Fordi hun kommer med kveldsflyet fra nord og vi bor 1 time unna flyplassen. Nå har jeg ryddet lekene og skal tørke over badet. Det får holde også går jeg å legger meg,så får jeg heller få kjeften i morgen HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Ikke finn deg i den kjeften, hvis ikke mannen din setter moren sin på plass, så gjør det selv på en saklig måte. Min svigermor var også slik, det meste var galt og det vanket råd i hytt og pine. Min mann sa til henne at hun skulle la være å bry seg, men det hjalp lite, så jeg kopierte henne. Vi dro på uanmeldte besøk til de flere ganger i uka, gikk inn uten å ringe på med sko på bena, kommenterte at klesvasken ikke var hengt opp, at det sto oppvask på benken (selv om det bare var 1 kopp), klagde på at det var leker på lekerommet som ikke var trygge osv osv, i det hele tatt alt hun kommenterte hos oss. Etter 3 uker ringte hun for å snakke med meg, hadde da faktisk tatt poenget mitt, og har sluttet å bry seg med slike ting og vi har et godt forhold :-)
skinnfilla Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Ikke finn deg i den kjeften, hvis ikke mannen din setter moren sin på plass, så gjør det selv på en saklig måte. Min svigermor var også slik, det meste var galt og det vanket råd i hytt og pine. Min mann sa til henne at hun skulle la være å bry seg, men det hjalp lite, så jeg kopierte henne. Vi dro på uanmeldte besøk til de flere ganger i uka, gikk inn uten å ringe på med sko på bena, kommenterte at klesvasken ikke var hengt opp, at det sto oppvask på benken (selv om det bare var 1 kopp), klagde på at det var leker på lekerommet som ikke var trygge osv osv, i det hele tatt alt hun kommenterte hos oss. Etter 3 uker ringte hun for å snakke med meg, hadde da faktisk tatt poenget mitt, og har sluttet å bry seg med slike ting og vi har et godt forhold :-) ha ha fantastisk!
C.L.H85 Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Da sier du at om det plager henne kan hun ta opp vaskefilla selv! Det er deres hjem og dere bestemmer hvordan dere skal ha det. Jeg pleier å si: "Sorry for hybelkaninene, men plager det dere er det bare å støvsuge... sier ikke nei takk til det" . I en spøkefull tone selvsagt, he he. Ikke ta det personlig, alle har det ikke klinkende rent til enhver tid. Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke er noen god husmor, mye annet jeg er bedre til en husstell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå