juli2011spire:) Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Jeg er høyskole utdannet førskolelærer, jobber som pedagogisk leder i barnehage. Nå skal jeg ha ett ekstra år med permisjon for å være hjemme med sønnen min For å spe på inntekten tenkte jeg ta noen kveldsvakter og helgevakter på ett pleiehjem. En venninne av meg mente jeg da burde forhandle meg opp til lønn som høyskoleutdannet. Selv hadde jeg tenkt å forhandle opp til fagarbeider lønn, men dersom jeg har krav på mer vil jeg jo gå for det... Noen som vet??? Takket for alle svar
Gjest meg mamma? Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Jeg er høyskole utdannet førskolelærer, jobber som pedagogisk leder i barnehage. Nå skal jeg ha ett ekstra år med permisjon for å være hjemme med sønnen min For å spe på inntekten tenkte jeg ta noen kveldsvakter og helgevakter på ett pleiehjem. En venninne av meg mente jeg da burde forhandle meg opp til lønn som høyskoleutdannet. Selv hadde jeg tenkt å forhandle opp til fagarbeider lønn, men dersom jeg har krav på mer vil jeg jo gå for det... Noen som vet??? Takket for alle svar Men har du noe peiling på å jobbe på sykehjem da, man får jo ikke det selv om man er høyskoleutdannet. Da vil jeg tro de bare heller tar inn en student
juli2011spire:) Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2012 Er det jeg tenker å, så noe høyskolelønn vil jo jeg tru er lite realistisk. Men fagarbeider lønn tenker jeg er mer riktig. Endel av fagene er jo rettet mot generell jobbing med mennesker.
Krisa71 Skrevet 30. juni 2012 #4 Skrevet 30. juni 2012 Fagarbeiderlønn bør du få :-) Hos oss har vi flere ansatte med ulik utdannelse, sosionomer ansatt i vernepleierstillinger osv, og de får lønn etter utdannelse og ansennitet. Du kan f.eks. søke deg til barnebolig/avlastningsbolig, der vil jo utdannelsen din også telle.
Gjest mphs Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Bare til opplysning. Om du er fast annsatt og har permisjon for å ta vare på barn må du ha tilatelse fra arbeidsgiver for å jobbe annet sted i permisjonen.
juli2011spire:) Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2012 Må jeg? Ja da skal jeg ringe på mandag jeg har nevnt for sjefen at jeg kommer til å ta helgevakter, men da skal jeg få ordna en skriftlig ok fra henne. Takk for opplysningen
lille sprelle Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Du vil ikke få høyskolelønn vil jeg tro, men fagarbeider kan du få. Du sier jo ikke noe om hva slags pleiehjem det er. Er det i forhold til barn eller psykisk utviklingshemmede, så vil du kunne oppnå høyskolelønn. Er det i forhold til eldre, er sjansen minimal.
juli2011spire:) Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2012 Takk. Ja det er eldrehjem. Da veit jeg litt mer før jeg skal på møte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå