Gå til innhold

gode råd mot kvalme?


stch85

Anbefalte innlegg

Er 8+2 og er mye kvalm, blir kvalm av å spise middag, og er også kvalm når jeg er sulten. Er det noe som kan hjelpe? kjøpte sånne sea band på apoteket, men syns ikke de funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 7+3. Mandag og tirsdag slet jeg maks med kvalme, hele døgnet men verst på morgenen. Har gjort følgende: Begynt å spise brødskive med syltetøy (sprutflakse, ikke det sunneste, men det som holder seg utenfor kjøleskap) på senga 20-30 min før jeg står opp på morgen, akupunktur tirsdag og torsdag og spise små måltider ofte, passe på at jeg ikke rekker å bli sulten/tom i magen. Pluss bruke akupressurbånd når det blir for ille, og drikke te (vann trekt på fersk ingefær). Siden akupunktur tirsdag har formen blitt bedre og bedre dag for dag. Er fortsatt kvalm og uggen innimellom / hele tiden, men langt fra ubehagelig og sykemeldingsgrunnlag. Tror det er veldig individuelt hva som funker for en. Svigerinna mi var kvalm fra unnfangelse til fødsel, og prøvde ALT mellom himmel og jord uten at det funket. Jeg er ingen tilhenger av sykemelding, men har fått høre fra diverse profesjonelle hjelpere at det kan være viktig å ta det skrittet tidlig i svangerskapet, at det kan være investering i resten av svangerskapet, så kanskje det er noe å vurdere?? Lykke til, og husk at det går over en gang!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt nå denne uken pga forferdelig kvalme og slapphet. Ikke så rart man blir trøtt å slapp når man får i seg så lite mat i tillegg til at svangerskapet sikkert bidrar med sitt.

Legen sa det var kjempe viktig å bli sykemeldt hvis kroppen sa i fra, å slite seg ut er noe av det dommeste man gjør. Man må sette seg selv å barne først i disse mnd. Godt å bli møtt av en slik holdning, før jeg var ikke høy i hatten når jeg ringte legekontoret, å lurte på om det var kun jeg som ikke klarte å fungere i jobb når formen var som den var;) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ikke så veldig kvalm sånn i løpet av arbeidsdagen, når det nærmer seg pause så er jeg jo det, men det er fordi jeg er så sinnsykt sulten :P er værst når jeg har spist middag faktisk, blir kvalm lenge før jeg egentlig er mett. Fredags tacon er ikke det samme lenger :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...