Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Haha, jeg føler meg ganske dum nå.. Men, hvordag lager jeg havregrøt? Har aldri spist det selv, men småen likte det visst veldig godt..
Gjest mphs Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Jeg bruker: 1 dl lettkokt havregryn 1 dl vann 1 dl melk Har dette i en bolle som tåler mikrobølgeovn og setter den på ca.3 - 3,5 min Eller du kan koke den i en kjele noen min.
Puppen og lillemor Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 jeg kjøper vanlig lettkokt havregryn, og blander med laktoseredusert melk. Ingen i familien som egentlig trenger laktoseredusert melk, men den har en litt søtere smak, og da trenger vi ikke å ha sukker til. Koker i en kjele, eller i mikro i et par minutter. Serverer med kanel Kjempegodt - og snuppa her elsker det!!
Hocapontas Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 En slump med vann, en slump med melk og litt havregryn Sper på med det som måtte trenges etterhvert. Hender jeg lager den med rismelk for å få den søtere
Lettie Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Hvis du ikke bruker lettkokte blir den litt sunnere også
LulaMed5 Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Aller best er havregrøt laget på HAVREmelk:) Jeg bruker lettkokte, økologiske havregryn og havremelk. Begge deler har de på meny, kiwi og ica:) Jeg tar det litt på slumpen..Blir den for tykk, så tar jeg bare i mer melk mot slutten. Blander melk og gryn og koker opp, setter ned varmen når det koker. Mmmmm, nå fikk jeg lyst på selv:) Endret 29. juni 2012 av tøtteløtt
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Tusen takk for svar, da får jeg bare prøve meg frem! :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 Bruker 1 ss smør, fløte og/eller h-melk og havregryn. Koker det ca 30-45 min. Men det er bare meg da
Himmel og hav Skrevet 29. juni 2012 #9 Skrevet 29. juni 2012 Jeg lager den sånn: 2,5 dl lettmelk 1 dl lettkokte havregryn litt rosiner, litt revet eple, litt hakkede mandler eller litt honning. Kok til det er passe. Ikke for tykt.
Leona* Skrevet 29. juni 2012 #10 Skrevet 29. juni 2012 Jeg bruker ca 0,75 dl havregryn og 2,5 dl melk. Synes det smaker bedre da jeg koker det i kjele, enn i mikro`n. Moser en banan og blander i, også litt kanel på : ) Nam! Tror jeg også har prøvd å bruke rismelk, og at det ble ganske godt.... Skal jeg jammen lage meg i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå