Gå til innhold

Spm. til dere som har mer enn én bil... Hvor mange babyseter har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hva som er det mest vanlige i forhold til babysete for dem som har to biler?

Tar dere dere virkelig råd til et sete i hver bil, eller bytter dere bare på det ettersom hvilken bil dere skal bruke? Eller er det veldig mye styr kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre små, har "bare" ett sett med seter.

Kjører som regel barna fast i en bil så en slipper å styre så ofte.

Skrevet

Har to sett, men det er bare fordi noen kjente hadde et de akkurat var ferdig med og ville låne bort.

Skrevet

hmm ok. ja jeg synes det blir litt i det drøyeste om vi skal måtte kjøpe to stk, en for hver bil. Men vi vet jo ikke helt enda hvordan det kommer til å bli rent praktisk å drive å bytte, og i det hele tatt hvor ofte vi kommer til å trenge det, så kanskje vi bare skal nøye oss med ett for nå, også se hvor tungvindt det blir og heller da vurdere å kjøpe et ekstra

Skrevet

Vi har to seter. Men det er fordi at den ene må levere og den andre hente, og det blir for tungvint å ta setet inn og ut av bilen og sette det igjen i barnehagen hver dag.

Skrevet

ja det er jo egentlig slike praktiske problemstillinger som jeg tenkte vente med å se før vi evt må vurdere å ha en i hver bil. tusen takk for svar :)

Skrevet

babysetet klarer vi oss med ett, men det neste har vi 2utav!! må det for å få det til å gå opp med levering henting i bhg. :)

Skrevet

Til 4-åringen har vi 2 seter. Det ene er bare sånn sittepute som vi bruker til/fra bhg, det er mye lettere å flytte på om sambo eller min mor må hente. Det "skikkelige" setet bruker vi alltid på lengre turer. Jeg ville ikke kjøpt 2 babyseter, men kansje man kan vurdere 2 baser om man går for den varianten?

Skrevet

Vi har ett babysete, men tenkt å kjøpe en ekstra base. De neste setene har vi hatt dobbelt opp av....

Skrevet

Vi har brukt bare ett babysete, men ellers har hvert barn stort sett hatt dobbelt opp av de andre setene.

Er ikke helt sikker på hvordan vi gjør det med de store bakovervendtstolene (er jo en del monteringsjobb med de også, har HTZ izi combi ) nå når vi får to tette igjen.

Sist gang vi hadde tre tette (1 år mellom) hadde vi bare en bil de ble fraktet i. Regner med det blir slik denne gangen også, iom jeg har tenkt å ha småtassene hjemme til de er 3 år også denne gangen. Da slipper vi unna problematikken med henting/bringing i bhg med to biler og bytting/ekstra kjøp av bakovervendt stoler..

Framovervendte stoler (har 6 stk, og mamma har 3), samt sitteputer, kjører vi dobbelt opp med, slik at hverdagen blir litt enklere (og ja, har erfart det er fort gjort å glemme å bytte over pute/stol, kjedelig å plutselig stå uten)..

Skrevet

Vi må ha to, en til hver bil, siden pappan leverer og jeg henter. Og har ikke muligheter til å få byttet om på setene siden vi jobber ett stykke unna hverandre. Det ene kjøpte vi nytt med isofix, det andre kjøpte vi brukt som sitter i kun selene. Syns det var verdt de ekstra kronene om vi fikk en mindre stressende hverdag. :)

Skrevet

Vi har 2 seter.. En i hver bil.. Nå kommer nestemann snart. Og vi gjør likedan der også. Altså 2 seter i hver bil.

Skrevet

Vi har en familiebil med seter til våre to, i Augsust kommer 3. mann, da kommer vi til å ha 2 babyseter men kun fordi vi låner disse. Nå bor vi såpass nær bhg at dersom vi skal hente og ikke har familiebilen, så kan vi parkere hjemme og gå til fots m søskenvogn. Men spm var jo babysete, og så lenge di sitter i babysetet går de vel strengt tatt ikke i bhg ??

Skrevet

5 seter (!) blir sjokkert når jen tenker etter:

1 sete i hver av bilene våre til storebror (Besafe izi kombi isofix, og 1 britax multitech)

1 sete i mammas bil sånn at hun kan hente i bhg (hun kjøpte min gamle bil, og det ble så feil å kreve at hun kjøpte bilsete selv for å hente vår sønn, dette er også britax mt, de er praktiske, noe BEsafen IKKE er)

1 "gammelt" maxi cosi sete uten base

1 flunkede nytt maxi cosi /m base til babyen (det gamle låner vi sikkert også ut til mamma).

Nå skjønner jeg plutselig hvor pengene går hen ;)

Skrevet

Sønnen min på snart 6 år har ett sete fast i bilen min da det er jeg som kjører og henter han mest, samboeren min har en pute ( ikke hele setet med sitte delen) i bilen sin da det tar minst plass og han henter sjeldent. Han har mye verktøy i bilen og samkjører med kolleger..

Foreldrene mine har også ett bilsete stående fast i bilen sin da de hentet sønnen min fast 2 ganger i uken før!!

Veldig praktisk!!!!

Så da har jo faktisk vi 3 seter til han...

Lillebror får ett sete!! Kjøper muligens ett til når han skal ha større sete, da vi har ett fra storebror som jeg skal ha i min bil. Men da får vi se ann behovet først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...