Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 For tre uker siden hadde jeg modningsrier, de resulterte i et par cm åpning. Etter det har jeg hatt ekstremt mye nedpress, stikkinger og smårier hver dag/natt. Så mye skjer. Jeg sover godt om om natten, står opp i 6-7 tiden, spiser frokost, og sover til 13tiden hver dag. Hatt et tøft svangerskap, så det er deilig å endelig få hvile. Men natt til igår og natt til idag har jeg kun fått sove 3t (+3t på ettermiddagen igår). Er kjempe uvel og dårlig idag. Svimmel, kvalm, mye mageknip, vondt i hodet, høy puls osv, føler meg elendig. Siste uken har jeg fått mye vann i kroppen. Er dette normalt rett før fødselen finner sted? Eller burde jeg kontakte legen?
Gulosten™ Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Du ringer føden, ikke legen. Helst for en time siden
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Du ringer føden, ikke legen. Helst for en time siden Helst for en time siden? Nå ble jeg enda mer bekymret. Så dette er ille og ikke vanlig altså? HI
Koala *g07* Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Ta kontakt med føden du. Du er ikke til besvær fordi om du ringer en gang for mye. Du er så nært at du har lov å lure på symptomer. Mye vann er normalt å få i slutten av svangerskapet, og særlig nå som det er sommer. Men uvel og svimmel med hodepine skal du ikke ta lett på. Så det er bedre at du ringer
najaden Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Dette kan være helt normalt, men i og med at du føler deg dårlig, har mye vann i kroppen etc, så er det lurt å dra inn for en sjekk. Heller en sjekk for mye, enn en sjekk for lite. Noen av symptomene du nevner kan være symptomer på svangerskapsforgiftning, og det er viktig å få det sjekket. http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/svangerskapsforgiftning-preeklampsi-2651.html
Gulosten™ Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Jeg vil IKKE skremme deg - men dette er typiske symptomer på svangerskapsforgiftning Du ringer føden og forklarer, du må sikkert gi dem en urinprøve så de får målt proteiner i urinen. Så sjekker de blodtrykk, og er dette høyt vil jeg tro de legger deg inn. Som sagt, dette er ikke for å skremme - men det er veldig viktig at du tar symptomene på alvor og får det kontrollert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå