Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Hvis jeg lagrer alle filene mine på en minnepenn og leverer datamaskinen for å få renska den, vil jeg da overføre viruset til pc'en igjen om jeg legger inn filene på nytt etter rens?
LivHeidi Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Du mener alle bilder og dokumenter? Eller er det andre filer også? Viruset ligger ikke i slike filer så det går bra Du kan sikkert kjøre en gjennoppretting selv også på pc'n. Da fører du den tilbake til fabrikkinnstillinger, viruset forsvinner. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Du kan uansett ta en virussjekk av minnepennen før du kopierer den over til pcen igjen. Å levere pcen til virusrens er unødvendig bruk av penger! Dette klarer du fint selv! 1: Ikke rør noe, du trenger ikke ta ut bilder/filer. Start maskina i sikkerhetsmodus og scann. Google sikkerhetsmodus sÅ finner du ut hvordan man gjør det pÅ din maskin. Maskina starter i en forenklet versjon der minst mulig ressurser er i bruk. De fleste virus fÅr ikke startet opp "forsvaret" sitt. 2: Ta ut alt du trenger og gÅ inn pÅ kontrollpanel. Finn gjennomrett maskin til fabrikkinnstillinger ol. Finnes en eller annen plass der;) Tok 30 min pÅ en vistamaskin for et År siden hos oss. Pc-butikken tar 1800 kr for samme jobben. Greit Å ta et slikt "drap" av maskinen hvis det er rootkit-virus, de er ekle Å fÅ vekk. Men finnes program for Å fjerne disse ogsÅ. Google:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå