Gå til innhold

Virusinfisert pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg lagrer alle filene mine på en minnepenn og leverer datamaskinen for å få renska den, vil jeg da overføre viruset til pc'en igjen om jeg legger inn filene på nytt etter rens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener alle bilder og dokumenter? Eller er det andre filer også? Viruset ligger ikke i slike filer så det går bra :)

Du kan sikkert kjøre en gjennoppretting selv også på pc'n. Da fører du den tilbake til fabrikkinnstillinger, viruset forsvinner.

Lykke til :-)

Skrevet

Du kan uansett ta en virussjekk av minnepennen før du kopierer den over til pcen igjen.

Å levere pcen til virusrens er unødvendig bruk av penger! Dette klarer du fint selv!

1: Ikke rør noe, du trenger ikke ta ut bilder/filer. Start maskina i sikkerhetsmodus og scann. Google sikkerhetsmodus sÅ finner du ut hvordan man gjør det pÅ din maskin. Maskina starter i en forenklet versjon der minst mulig ressurser er i bruk. De fleste virus fÅr ikke startet opp "forsvaret" sitt.

2: Ta ut alt du trenger og gÅ inn pÅ kontrollpanel. Finn gjennomrett maskin til fabrikkinnstillinger ol. Finnes en eller annen plass der;) Tok 30 min pÅ en vistamaskin for et År siden hos oss. Pc-butikken tar 1800 kr for samme jobben.

Greit Å ta et slikt "drap" av maskinen hvis det er rootkit-virus, de er ekle Å fÅ vekk. Men finnes program for Å fjerne disse ogsÅ. Google:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...