Gå til innhold

Hjelp! 60-80 ml morsmelkerstatning hver 3-4 time, for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er 8 dager gammel:)

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller sagt at det var litt lite.

I følge nan-pakken skal nyfødte ha 80-150 ml 6 ganger i døgnet som blir hver 4.time.

Gjest Jippijajaja
Skrevet

De skal ha 15% av kroppsvekta i døgnet. Barn er forskjellige :)

Skrevet

Takk for svar! Har bare de pakkene som er ferdigladet fra nan, og der står det ingenting på...

Skrevet

Barn er forskjellige, men syns du snuppa de virker mett og fornøyd så er det nok, visst ikke vill hun ha mer, og er det mye igjen i flasken så får hun og nok.

Og siden du spør så syns ikke jeg det virker mye eller lite for mme er mere mettende enn mm og hun spiser jo hvær 3-4 time :)

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar mamma til 2:)

Skrevet

Nei, når hun spiser hver 3-4time så er det ganske bra. Hvertfall når hun er fornøyd selv og.

Selv om hun får mme, så er hun fortsat selvregulert og styrer matinntaket selv. :)

Og bare en kommentar til det som står på nanpakken, så er dette en tommelfingerregel\ en mal, men veldig få babyer følger den malen og tommelfingerregelen. De skal styre det selv.

Skrevet
Takk for svar! Har bare de pakkene som er ferdigladet fra nan, og der står det ingenting på...

Ville kjøpt nan som du blander selv også, mener og ha lest på flaskeposten at ferdigblandet nan ikke skal brukes hele tiden, men mer som ett alternativ om du ikke har muligheten til å lage pulerform nan :)

Gjest Jippijajaja
Skrevet

Og du merker det fort på bleiene :) er de våte får babyen nok :)

Men jeg syns mengden virker ganske passe til en så liten baby. Men er du usikker skriver du opp hvert måltid. Og regner ut hva 15% av vekta er. Da ser du det veldig lett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...