Gå til innhold

UL usikker på antall uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt uregelmessig mens det siste halvåret og husket litt dårlig osv, så det var vanskelig for legen å sette termin. Hun tror jeg er 11 uker på vei. Vurderer en ultralyd mål uke 12,men så er jeg jo ikke helt sikker på om jeg faktisk er i uke 12 neste uke.. Gjør det noe? Kan jeg bestille timen uansett? Legen har bestilt UL på sykehuset, men dette er vel i uke 18, stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bestille ul når-som-helst. Er du kortere/lenger på vei enn du tror ser du bare mer/mindre på ul enn akkurat når du tror. De meste de kan måle i uke 12 kan de også måle i uke 11 og 13. Den ul legen har bestilt på sykehuset er nok den ordinære som kommer i ca uke 18, ja. (er i hvert fall den min lege bestilte)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemstillingen som deg.

Heldigvis hadde legen min ultralyd på kontoret og tok en tidlig ul i uke 14. Livmor og fosterets størrelse passet til uke 13, men fikk beskjed om at jeg skulle gå ut fra at jeg var en uke lenger frem til ordinær ul. På ordinær ble jeg satt tilbake med 8 dager. Dvs. at legen faktisk hadde rett:D Hvis du tenker på dette med folsyre osv. så sa legen min at det ikke var farlig å ta "for lenge" (utover uke 12). Slapp aaaaav, men skjønner godt at du vil vite!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...