Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Hvor mange av dere har opplevd noen uønskede seksuelle tilnærmelser eller overgrep? Selv her jeg opplevd et par ganger at eldre menn har tatt hånden opp under skjørtet mitt under formelle middager (jobbsammenheng), å bli kysset av noen fulle kamerater, å bli holdt fast og løftet opp før jeg ble slikket i hele ansiktet, blotting da jeg var barn (det var egentlig mest morsomt), gutter som tittet i garderoben på skolen og noen andre småting. Ingen alvorlige overgrep.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Ja, det har jeg. Presset til sex av flere gjennom tenårene, familiemedlem som tafset på puppene mine og til slutt en psykolog som la an på meg (vant klagesaken i Helsetilsynet). Det vanskelig å gradere alvorligheten av overgrep selv om loven gjør det, å bli tatt opp under skjørtet av kolleger er alvorlig nok til å skade og egentlig holder det at overgrep er overgrep rett og slett.
Von Hertelhofen Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Blotting noen ganger. Da jeg var sånn 9 - 10 år var det en ung mann (ca 24 - 26) som bodde i nabolaget. Han stilte seg opp naken hvor enn det måtte passe han. I vinduet sitt, i telefonkiosken, bak noen busker. Jeg og noen venninner fortalte det til de voksne. Da mamma kom for å kikke, sto mannen i vinduet og viftet med en wienerpølse. Så hun trodde ikke på meg, hun sa bare at jeg hadde sett pølsa når jeg sa han blottet seg Men ikke noe mer alvorlig enn det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Ja opptil flere, dessverre. Første var da jeg var 8, ble lurt til å kle av meg og danse naken for min venninnes 15 år gamle fetter, mens han satt og ronket til. Og jeg måtte ta på han og prøve å ronke han. Vi ble heldigvis avbrutt av noen som kom og banket på døra. Da jeg var tenåring ble jeg forfulgt av to menn på en aktivitetsleir som ville ha sex med meg gjennom flere dager. De la ikke skjul på det, og prøvde til og med å fysisk dra meg inn på et rom, men likevel var det ingen som reagerte. Følte meg skikkelig alene og redd. Fikk endel problemer pga dette, men da jeg til slutt betrodde meg til en lærer på skolen endte det med at han plutselig ble skikkelig ekkel og begynte med tilnærmelser. Maste om jeg skulle komme og besøke han, han skulle skille seg fra kona for min skyld, og at han ville utforske meg og vise meg at sex kunne være bra og sånt. Sånn holdt det på hele siste året av ungdomsskolen. Angrer på at jeg ikke anmeldte han, men jeg var selvsagt overbevist om at det var min egen feil, siden jeg hadde begynt å snakke med han.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Selvfølgelig er det forskjell på alvorligheten av overgrep og uønskede seksuelle opplevelser. De færreste får problemer av at en eller annen stikker en håmd under skjørtet ditt uner en middag en gang. Om du derimot blir voldtatt av 5 menn i 3 timer uten å vite om du kommer til å overleve er det vesentlig mer sansynlig at det vil merke deg for lang tid. De fleste av oss har opplevd eller kommer til å oppleve noen litt ekle, men ufarlige episoder. å likestille alle "overgrep", små som store, mener jeg er helt galt. Det tar fokuset bort fra dem som virklig har opplevd ting som er ille og det påfører en masse mennesker en unødvendig offerrolle.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 Selvfølgelig er det forskjell på alvorligheten av overgrep og uønskede seksuelle opplevelser. De færreste får problemer av at en eller annen stikker en håmd under skjørtet ditt uner en middag en gang. Om du derimot blir voldtatt av 5 menn i 3 timer uten å vite om du kommer til å overleve er det vesentlig mer sansynlig at det vil merke deg for lang tid. De fleste av oss har opplevd eller kommer til å oppleve noen litt ekle, men ufarlige episoder. å likestille alle "overgrep", små som store, mener jeg er helt galt. Det tar fokuset bort fra dem som virklig har opplevd ting som er ille og det påfører en masse mennesker en unødvendig offerrolle. Jeg er uenig. 1. Enkelte kan oppleve såkalte "småovergrep" som svært krenkende. Noen msk er mer seksuelt åpne enn andre, og syns at hånd under skjørtet er teit og litt morsomt, mens ei jente som har store komplekser for kroppen, er nervøs rundt seksuelle handlinger, redd menn osv, vil synes episoden er mer skremmende og traumatisk. 2. Alle overgrep er overgrep. Om det skjer mot din vilje er det overgrep, og at andre bagaltelliserer noe man selv føler sterkt har vært et overgrep så vil det trigge usikkerhet og skyldfølelse, 3. Alle skjønner at hånd under skjørtet er mindre traumatisk enn en voldtekt. Det tar ikke fokuset bort fra de som har opplevd mer alvorlige overgrep.
anonymemammaen Skrevet 29. juni 2012 #9 Skrevet 29. juni 2012 Lang historie kort; jeg var dritafull, han var klinke edru, våknet opp naken og jeg husket ingenting.. Men det gjorde han og vi hadde tydeligvis hatt sex. Følte meg såå ekkel etterpå, har slitt masse med det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #10 Skrevet 29. juni 2012 Lang historie kort; jeg var dritafull, han var klinke edru, våknet opp naken og jeg husket ingenting.. Men det gjorde han og vi hadde tydeligvis hatt sex. Følte meg såå ekkel etterpå, har slitt masse med det. Der har jeg opplevd det motsatte. Jeg var så godt som ederu, han var drita full, vi hadde sex. Han husket ingenting etterpå. Jeg føler meg ikke som noen overgriper av den grunn.
anonymemammaen Skrevet 29. juni 2012 #11 Skrevet 29. juni 2012 Hvorfor i all verden hadde du sex med en dritafull mann?! Unnskyld meg, men hadde det vært meg så hadde jeg følt meg litt ekkel dagen derpå når han ikke husket noe.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #12 Skrevet 29. juni 2012 Hvorfor i all verden hadde du sex med en dritafull mann?! Unnskyld meg, men hadde det vært meg så hadde jeg følt meg litt ekkel dagen derpå når han ikke husket noe. Vi var russ, jeg var jomfru, han var erfaren, jeg ville få det overstått med en gutt jeg likte men ikke var forelsket i. Fungerte strålende. Hva var ekkelt med det?
Kosemosepose Skrevet 29. juni 2012 #13 Skrevet 29. juni 2012 Har blitt forsøkt tvunget til sex av en jobbkontakt. Vi var begge fulle og jeg fikk til slutt kjempet meg ut av hotellrommet hans. Han sendte meg sms med bilder av sin erigerte penis flere ganger den kvelden. Jeg var dritings og hadde danset med han (og mange andre) den kvelden. Han sendtr meg siden flere sms med tomprat, hvor han var på ferie osv,før han sendte meg en epost med en beklagelse "hvis han hadde vært upassende". (Skulle man tro da han er en eldre gift mann med barn!) Har måttet ha med han å gjøre i jobben, og valgte å glemme det. Har ikke slitt særlig med hendelsen.
anonymemammaen Skrevet 29. juni 2012 #14 Skrevet 29. juni 2012 Det høres mer uskyldig ut, men jeg syntes ikke det var ok å måtte våkne opp å spørre hva som var skjedd den natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå