bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Har ei jente på 5 måneder som jeg vurderer å kjøpe meitai til. Går det an å bare babyer på magen med hodet framover i meitaien? Jenta mi veier allerede 9kg og jeg har jo tenkt å bære henne en stund framover så jeg trenger noe bæretøy som er bra for tunge barn..
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Uansett hvilket bæretøy du bruker vil det være ekstremt tungt å bære henne med ansiktet fremover på magen. Grunnen til at bla meitai er så behagelig å bære i er at du får tyngden godt fordelt inntil deg når barnet sitter med ansiktet mot deg. Jeg har brukt meitai en del, mest til baby og i stedet for bæremeis på skogsturer fra ca 1år og har vært veldig fornøyd med den. Han sovnet i den uten problemer, selv når han nærmet seg 1,5år. Etter det ble det vinter, så da brukte vi den lite igjen. Regner med å bruke den noe i sommer igjen, men antagelig med en litt mer utålmodig gutt... Jeg har også båret 4åringen i den, på magen, men med ansiktet hans mot meg. Det var tungt, men fungerte likevel når jeg var ute alene med baby i bagvogn og en fullstendig utslitt 4åring som holdt på å sovne.
VinterSol+2 Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Hvorfor vil du bære henne fremovervendt? Det er ikke gunstig for barnet i det lange løp.. Men ja, du kan bære barnet både fremovervendt og mot deg, samt på ryggen i en meitai. Jeg hr båret barna mine masse i bl.a meitai, og finner det som en helt uvurderlig måte å ta seg rundt på. Vi er veldig glade i å gå turer i skog og mark, og hadde jo aldri kpmmet oss rundt uten skikkelig bæretøy. Har også brukt meitai på reise i kina med baby på 8mnd. Jeg hwr båret begge mine av og til frem til jeg ble gravid og fikk bekkenlåsning nå i vinter, da veide yngste 18 kg;) så det er godt investerte penger altså. Se tettinntil.no for produktomtaler etc på ulike meitaier og andre ergonomisk riktige bæretøy, bæreinstruksjoner etc.
bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2012 Bare lurte ang framover :-) Hvor noe jeg kjøpe meitaien da? Ser mange får noen til å sy for seg. Blir disse like gode? Takk for svar :-)
Squirrel79 Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 MeiTai er uvurderlig. Helt supert å bære barn i den. Vi har en MeiTai som heter Concerti. Ville nok kjøpt en med litt bredere og bedre polstrede skulderstropper enn den hvis du skal bruke den lenge. Fordelen er at du kan bære barnet på ryggen også, og da merker du knapt at du har en unge der. Vi har en gutt på 3,5 år nå, og har brukt Meitai og Manduca til han siden han var 4 mnd, og er superfornøyd. Vet ikke hvor du bor, men det er en butikk i Oslo som heter Bæreglede som ligger like ved Pilestredet park. Der kan man få hjelp til alt av bæreutstyr. De har og en nettside: http://bereglede.no/
Gjest yrild Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Jeg eeelsker min Mei-tei! www.Titt-tei.no Kan fortsatt bære eldstemann (3 1/2) i den og lillemor på 6 mnd stortrives. Manduca er også et godt alternativ. Når det gjelder fremovervendt har jeg kun gjort det med bæresjal, men med en gang de er veldig bevegelige i hodet/nakken er de like fornøyde vendt mot deg!
Dorrimor ♂♂ Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Kjøpte meitai før første gang for noen mnd siden, er kjempefornøyd! De selges billig via finn (nye), betalte 350,- inkl frakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå