Gå til innhold

" Du er så heldig som er singel..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

" du er så heldig som er singel som kan flørte rundt, bare tenke på deg selv, ha det gøy..."

"du er så heldig som slipper unna .......(hva det nå er de irriterer seg over gubben for akkurat da)..."

"du er så heldig som får alenetid.."

Dette er noe av det jeg får servert hvis jeg tør å åpne kjeften å faktisk innrømme at jeg er ensom og jeg skulle ønske jeg ikke var singel.(noe jeg av den grunn svært svært sjelden gjør)

Nei jeg kan ikke bare tenke på meg selv jeg har barn som må tenkes på først og alt som skjer i forhold til de må jeg ta alene, jeg må alltid lage middag, alltid ta alt av husvask og klesvask, alltid gå på møter , legebesøk og annet(og med et diagnose barn betyr det mye av nettopp dette.), jeg må alltid være den som handler, alltid være den som finner ut hvordan jeg skal klare å å levert den ene i bursdag mens den andre skulle vært ......... ja alt som en familie krever.

Når det skjer noe trist og jeg trenger en klem har jeg ingen å henvende meg til, når det skjer noe moro har jeg ingen å henvende meg til. Når det skjer noe stort i livet mitt har jeg ingen jeg kan gå hjem å fortelle det til.

Aldri ha noen som spør hvordan dagen din har vært eller deler det som har skjedd i sin med deg

Det er aldri en annen voksenperson som sitter i sofaen med meg når jeg ser på tv, eller som sitter sammen med oss ved middagsbordet, Som har det minste interesse av å høre hva barna har gjort eller sagt i dag, hva jeg opplevde når jeg var innom butikken eller hos legen,

Ingen man kan diskutere valg eller problemer med.

Jeg har i 4 år bevist at jeg klarer meg uten en mann, jeg kan få alt gjort.

Jeg skjønner at det høres godt ut med en kveld alene når du alltid har mannen hengende rundt deg.

Men jeg har hatt mer eller mindre 365 kvelder alene i året i 4 år så alenetid er ikke mitt store ønske lengre.

Jeg skjønner at du syntes det er Så deilig å ha dobbelsenga alene for en gang skyld, men det betyr ikke at jeg syntes det er Så deilig å ha den alene natt etter natt, fordi hos meg er den aldri fylt av den varme kroppen jeg kan krype inntil.

Jeg skjønner det blir irriterenes å måtte diskutere ting du egentlig har bestemt deg for, fordi partneren ikke er enig med deg.

Men jeg har ingen å diskutere og prate med om ting selv når jeg føler et behov for det.

Jeg skjønner det er surt når du vil til syden men gubben vil til nord norge i sommer ferien,og det høres sikkert deilig ut å kunne reise dit du vil uten å tenke på han. Men jeg syntes ikke at det er moro å aldri ha noen å reise sammen med, aldri få disse familie stundene.

Jeg har vært gift jeg vet hvor irritert man blir av småting til tider, jeg vet hvor vanskelig det er noen ganger, jeg vet hvordan man ønsker partneren dit pepperen gror og at man var singel en gang i mellom.

Og jeg vet at det er bedre å være der jeg er nå en i et dårlig forhold for jeg har vært der.

Når andre klager på gubben sitter jeg ikke å sier de skulle være glad for å ihvertfall ha en for............

Nei, jeg forstår og jeg lytter og lar de si det de trenger å få ut.

Så hvorfor er det så mye å be om at du ikke skal fortelle meg at det jeg skal være glad for å være alene, ikke si jeg er heldig, Det er ingenting heldig med å føle seg ensom.

Jeg ønsker ikke at du skal gå rundt å syntes synd på meg, men ikke si at jeg skal være glad for noe som smerter meg. Ikke si at jeg er heldig for å ha noe som for meg gjør vondt,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følte det også litt sånn og hadde gitt opp mannfolk! Helt uplanlagt traff jeg en kar ute på byen som jeg ble med hjem, og vi har truffet hverandre nesten hverdag etter det.. Er 6-7 mnd siden nå :) Han er helt fantastisk!! Håper du også finner kjærligheten på ny.. Ingenting er bedre enn en armkrok å ligge i, nydelige nattameldinger når man ikke er sammen, en å spise sammen med og en som respekterer barnet/a dine i tillegg til deg..( Det har jeg funnet på nytt, føler meg heldig) Vet hvor kjipt det er å være alene. Klem.

Skrevet

Jeg har sluttet å si noe om det også - har det på samme måte som deg....

Må bare fortsette å leve med troen på at vi finner en god mann igjen snart.

I mellomtiden må vi bare prøve å holde ut. Men jeg synes det er vanskelig å forstå at de som alltid har noen der for seg ikke kan forstå hvordan det er å aldri ha noen der...

Satser på at vi snart, veldig snart, er like heldige som # 2 :D

Skrevet

Du får svare tilbake at det er mye lettere å bli singel enn å bli samboer!!

Tror kanskje det egentlig kan være misforstått oppmuntring de driver med. Litt sånn "vil ikke skryte for mye av mitt samboerliv til min single venninne..."

Håper du finner armkroken din snart, jeg fant min, etter 8 år som singel. Det var godt å slippe ut av "heldiggrisen du som er singel"-tilværelsen. Klem fra tidligere lidelsesfelle!

Skrevet
Jeg har sluttet å si noe om det også - har det på samme måte som deg.... Må bare fortsette å leve med troen på at vi finner en god mann igjen snart. I mellomtiden må vi bare prøve å holde ut. Men jeg synes det er vanskelig å forstå at de som alltid har noen der for seg ikke kan forstå hvordan det er å aldri ha noen der... Satser på at vi snart, veldig snart, er like heldige som # 2 :D

Det finner dere, når dere minst forventer det ;) Har datet MASSE som singel og vært borti mange dårlige mannfolk, men plutselig er man heldige skjønner dere. Har trua på dere! :) Hilsen nr 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...