Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 legger hun ca 7 hal 8 senest. men ho sovner sjeldet før hal10 av og til ikkje før 11.. ho blir ikkje trøtt.. kan ligge i senga si og synge eller lese bok. helt stille. men sovner ikkje. har holdt på lenge. virker ikkje som hun er trøtt på dag tid heller. hverdager pleier ho og stå opp mellom hal 7 og hal 8 når ho skal i barnehagen. når ho har fri såver ho ofte litt frem på. 8 hal 9 er normalt da. bør eg vekke ho tiligere for og snu på dette ? før eg gjekk ut i permisjon så sto ho opp kl 6 og da var ho nett lik på kvelds tid. men da var hu sur på kvelds tid,, skriking og ville ikkje legge seg fint. type over trøtt. nå er ho fornøyd og glad. gjør jo ingen ting galt når ho er i senga på rommet sitt. men synnest det er alt for seint og vere våken. og eg får jo ikkje gjort så mye når eg føler eg bør vere stille og ikkje vandre att og frem foran soveroms døra hennes. tips ? har ikkje prøvd noe enda. pleier og ha samme legge rutinene hver kveld. spise brød mat, stelle ho så synger eg ett par natta sanger evt leser en liten bok så går eg ut. er som regel normale rolige kvelder. (sambo jobber kun kveld så vi er alene hjemme )
bamby Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Samme problemet her noen dager, mi jente sovner noe før, rundt halv 9, men står ikke opp før 730-8.00. Er det lyst på rommet? tenker siden det er sommertid!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 har svart rulle gardin + vanlige gardiner. komme jo litt lys inn men har samme problemet på vinters tid. tror ikkje lyset er problem heller. ho såver av og til med tak lys og nattlys på. HI
Mikkemafian Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Har akkurat samme greia her. Hun er stuptrøtt om morgenen og vil ikke stå opp, men er ikke trøtt om kvelden. Legger seg fint, men sovner ikke. V i har egentlig kapitulert, og tenker at vi kan ikke tvinge henne til å sovne.. Det er mørkt på rommet, og hun er like ille om vinteren...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Godt vi er flere! sønnen min er 4 år,vi legger han kl 19 men han holder det gående i senga til 21.30 hver kveld.. Han står opp mellom 7 og 8 på morningen. Vi har samme rolige rutiner hver kveld og han er super aktiv i barnehagen hele dagen. Vi har kjøpt trampoline som han hopper på etter barnhagen,det funker også og gå en tur.Han har tydeligvis ekstremt mye energi(ikke adhd eller noe altså Blir sliten av å ikke få noe``voksentid``på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå