Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Jeg fikk nettopp kjennskap til at mine barns far pleier å ta en joggetur om morgenen før ungene våkner. Da lar han dem ligge alene, de er 7 og 9 år gamle. For dem er det helt greit, de er blitt vant til det og står opp når de våkner og diller med sine egne ting så lenge, så slikt sett er det ikke noe problem. JEG likte det imidlertid dårlig, jeg synes ikke der er forsvarlig i tilfelle noe hender. Han er gjerne ute en time. De har begge telefon, men det hjelper ikke når faren ikke har telefon med seg på joggetur. Jeg drar før alle våkner om morgenen og har for lang vei å reise tilbake hvis det skulle skje noe. Han sier jeg må gi dem litt tillit og det er jeg jo enig i, men sett at huset f.eks. begynner å brenne når de sover? Var jeg litt hysterisk nå? Jeg vil gjerne vite hva dere damer der ute mener før jeg maser noe mer om det.
Gjest Apotekteknikeren Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 De er da virkelig gamle nok til det mener jeg
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Jeg er både enig og uenig med deg. Jeg syns dette er en vanskelig tema. Men jeg forstår at du er bekymret i tilfelle det skulle skje noe mens han er borte. Men så tenker jeg også at barna er såpass store at dem vil klare seg selv 1 time når han er ute. Men han burde ha med mobilen sin slik at barna kan få tak i han i tilfelle det er noe. Nei, jeg er spent på hva andre svarer for jeg har ikke peiling. Dette er bare noe jeg føler.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Så lenge barna klarer seg selv i en time (og etter alderen så burde de det) og barna selv syns det er greit så ser jeg ikke problemet her.
Strikkulf Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 De er gamle nok mener jeg også, har ingen betenkligheter med å la mine barn på 7 og 10 vare hjemme alene en stund. Men bruker å gi beskjed til ungene så de ikke våkner og ikke vet hvor jeg er.
Serepta Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Jeg fikk nettopp kjennskap til at mine barns far pleier å ta en joggetur om morgenen før ungene våkner. Da lar han dem ligge alene, de er 7 og 9 år gamle. For dem er det helt greit, de er blitt vant til det og står opp når de våkner og diller med sine egne ting så lenge, så slikt sett er det ikke noe problem. JEG likte det imidlertid dårlig, jeg synes ikke der er forsvarlig i tilfelle noe hender. Han er gjerne ute en time. De har begge telefon, men det hjelper ikke når faren ikke har telefon med seg på joggetur. Jeg drar før alle våkner om morgenen og har for lang vei å reise tilbake hvis det skulle skje noe. Han sier jeg må gi dem litt tillit og det er jeg jo enig i, men sett at huset f.eks. begynner å brenne når de sover? Var jeg litt hysterisk nå? Jeg vil gjerne vite hva dere damer der ute mener før jeg maser noe mer om det. Jeg synes de er store nok til det nå. Så lenge de er klar over hvor han er når de våkner.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Dette ser jeg ikke på noe problem dersom barna er oppe og er våken!! Synes det er noe HELT annet når barna sover........... Tenker b.l.a. på en evt brann........ Grøss........
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #8 Skrevet 28. juni 2012 HI her: Jeg har overhode ingen problemer med å la dem være alene en times tid, og eldstemann er hjemme alene hele dagen dersom han ikke vil til besteforeldrene nå i ferien. Poenget mitt er at jeg ikke liker at han forlater dem når de sover og kanskje ikke har mulighet til å få med seg hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Med så store unger ser jeg ikke problemet med mindre det er noe "galt" med ungene. Jeg gjør det samme med mine unger i helgene. De er 5 og 7.
Guttaboys Skrevet 28. juni 2012 #10 Skrevet 28. juni 2012 Enig med de andre over her. Alderen tilsier at de fint klarer seg en time alene. Huset kan begynne å brenne, ja. Man kan også bli kidnappet når man er ute og leker, for å sette det på spissen. Skal man tenke sånn så kan man jo bli gal...
Musemorbr / Skrevet 28. juni 2012 #11 Skrevet 28. juni 2012 Jeg regner med de er instruert i hva man gjør og ikke gjør om det brenner, og hvilket nummer man slår ved brann, eller for å få ambulanse. De klarer seg helt sikkert fint, og sansynligvis vokser de på ansvaret. At faren ikke har mobil med på joggetur er ikke ok. Tydeligvis har ingen instruert han i visse viktige ting, eller så er han bare korttenkt. Selv om barna er alene, skal de kunne få kontakt med han, og i en situasjon der de behøver hjelp, skal de kunne få det.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #12 Skrevet 28. juni 2012 Jeg mener de er gamle nok til å være hjemme alene en times tid. Men syns absolutt at far skal ha med seg telefonen sin. Hadde nok også dobbeltskjekka at far har brannvarselere som fungerer. Mulig jeg er litt hysterisk, men hvis barna ligger og sover så er det ikke sikkert de får med seg at det begynner å brenne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå