ellen-propellen Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Hvor lenge er det " greit" at små jenter går uten bikinitopp? Når eldste var 6 forlangte hun bikini med topp. Jeg fikk ikke det før puppene kom selv, når jeg var liten. Så hvor lenge kan barn gå toppløse og hva er for tidlig med bikini topp til små jenter?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Når de ber om det selv, tenker jeg. Det er da ikke nødvendig å gjøre en big deal ut av dette. Skolealder er ihvertfall greit, selv om de ikke har fått pupper enda da.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Det er ihvertfall greit at de går uten bikinitopp så lenge de selv vil det. Ingen som tar anstøt av at en 6, 7 eller 8-åring går uten bikinioverdel. Hva som er for tidlig er det vanskeligere å si. Jeg har ei jente som snart fyller 6. Og jeg unngår bikini med overdel som ser veldig ut som bh til henne. Har heller kjøpt badedrakter og bikinier der overdeler mer er som en trøye. Synes ikke man trenger å kle barn ut som damer.
Gjest Trulte med to små Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Jeg syns ikke en 7-8 åring skal gå uten topp. En ting er at man skal ha et naturlig forhold til kropp og ikke "seksualisere" alt, men noe annet er det med de som syns dette er interessant å se på og det finnes dessverre noen av disse på stranda. Jeg har ikke barn, men ville ikke latt min niese gå uten topp på stranda. Jeg syns dessuten at de bør kle seg som barn, i badeklær som er til barn og ikke "sexy" bikinier.
Musemorbr / Skrevet 28. juni 2012 #6 Skrevet 28. juni 2012 Her om dagen så jeg en mor og datter som gikk nesten likt kledt. Riktig nok i egen hage, men likevel... Antrekket var knytebikini med liten trekanttopp, armbånd, og i tillegg sminke og oppsatt hår. Mor må ha vært på min alder, ca 30. Datterens alder er vanskelig å si, (6-8?) men hun var langt fra gammel nok til det der. Jeg ville reagert mindre om begge to solet seg med bare shorts på, enn at de løp rundt sånn kledt.
Willy Wonka Skrevet 28. juni 2012 #7 Skrevet 28. juni 2012 Barn er barn i mine øyne. Jeg hadde hverken reagert om en 7 eller 10 åring gikk uten topp....
Gjest Trulte med to små Skrevet 28. juni 2012 #8 Skrevet 28. juni 2012 Min 10 årige niese har allerede begynt å få bryst, så er det tilfelle for den det gjelder så burde barnet ha topp på seg.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Seriøst....gjør det virkelig noe, sjenerer det dere virkelig hvis et barn på 8-9 år bader på stranden i en bikini bukse, uten overdel? Et barn? Hvem er det som seksualiserer her da? Et barni i den alderen har ike mye å skjule. Syke mennesker som evt skulle befinne seg på stranden vil finne det like interessant og vel så "sexy og tiltrekkende" med et barn i bikini og overdel som et barn uten. La nå barna styre dette selv før de kommer i puberteten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå