Gå til innhold

Apropo bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg om min samboer er meget uenig.

Jeg ønsker ikke gifte meg, med mindre jeg får et lite bryllup- evt på stranden et fint sted i utlandet. Tror ikke på ekteskapet, alle rundt meg har brutt opp, pga utroskap osv.

Han SKAL gifte seg sier han. Og det skal være i den kirken som hans bestemor er begravet i, og ungene døpt i. Ingen andre steder. Og såklart stor bryllupsfest,utdrikkningslag(med strippere bla)- altså full pakke.

Hvem av oss er urimelig? Jeg regner med det er jeg som må føye meg en eller annen gang- men frir han nå- blir det vertfall nei fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av dere er urimelige, men dere må da enten komme til en enighet eller finne noen som dere passer bedre sammen med.

Skrevet

Signerer #2 her. Ingen må gi seg, men det kan bety slutten på forholdet hvis en finner ut at den skal ha det på sin måte koste hva det koste vil.

Skrevet

Dette er sånt man skulle snakke om før man fikk barn og gikk inn i et seriøst forhold egentlig.

Jeg ville aldri gått inn i forhold med en mann som ikke ønsker å gifte seg eller en som vil ha det kjempestore bryllupsfesten og hele greiene fordi begge ting er ting som ikke passer for meg.

For meg er ekteskap viktig, men en stor fest hvor man skal være midtpunkt og ikke minst bruke tusenvis av kroner er ikke noe jeg trives med.

Men nå er dere jo sammen da og har barn så da må dere enten finne et punkt begge kan leve med eller så må den ene vinne og det spørs om den andre klarer å leve med det i lengden eller om det er brudd som blir tingen.

Det er ikke noe galt med det du ønsker eller det han ønsker, problemet er at det putter dere som par mil vis fra hverandre i ønsker

Gjest Miryks
Skrevet
Dette er sånt man skulle snakke om før man fikk barn og gikk inn i et seriøst forhold egentlig. Jeg ville aldri gått inn i forhold med en mann som ikke ønsker å gifte seg eller en som vil ha det kjempestore bryllupsfesten og hele greiene fordi begge ting er ting som ikke passer for meg. For meg er ekteskap viktig, men en stor fest hvor man skal være midtpunkt og ikke minst bruke tusenvis av kroner er ikke noe jeg trives med. Men nå er dere jo sammen da og har barn så da må dere enten finne et punkt begge kan leve med eller så må den ene vinne og det spørs om den andre klarer å leve med det i lengden eller om det er brudd som blir tingen. Det er ikke noe galt med det du ønsker eller det han ønsker, problemet er at det putter dere som par mil vis fra hverandre i ønsker

Synes synd i menn du dater.

"Er du interessert i å gifte deg?" kan ikke være et godt spørsmål å stille på en første date.....

Nei, slike ting tar en underveis, mener jeg.

Skrevet (endret)

I slike tilfelle må ein jo berre komme fram til ei løysing som begge kan vere med på. Feks kan eit kompromiss vere å gifte seg i kyrkja han ynskjer, men berre ha næraste familie/vener med, og feks ha ein hyggelig hage- eller låvefest el.

Men om du ikkje ynskjer å gifte deg i det heile, så er det jo litt trist utgangspunkt for eit bryllup. Eg for min del synes at det å få barn samen bør vere meir forpliktande enn det å gifte seg, så synes det er litt rart at ein ikkje ynskjer å forplikte seg med eit ekteskap, men der tenkjer ein nok ulikt.

Endret av soleia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...