Gå til innhold

Hvordan er de nye trimesterberegningene?


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

Ut i fra fullgåtte uker?

 

Første tri fram til fullgått 14 eller 15?

andre tri frem til... Fullgått 28?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde 1.tri var til fullgått uke 13 og 2. tri frem til fullgått 28?

 

Det er der jeg blir litt forvirret, nemlig. For her på bim bruker de jo ikke ukeregningen konsekvent, feks. Så ble det diskutert inne på et annet forum, fordi de har endret på trimesterne nå nylig(flyttet den "sikre" grensen som før var 12 uker, feks..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 1.tri var til fullgått uke 13 og 2. tri frem til fullgått 28?
Det er der jeg blir litt forvirret, nemlig. For her på bim bruker de jo ikke ukeregningen konsekvent, feks. Så ble det diskutert inne på et annet forum, fordi de har endret på trimesterne nå nylig(flyttet den "sikre" grensen som før var 12 uker, feks..)

 

"Hvem" har flyttet den "sikre" grensen? Jordmoren jeg hadde inne på sykehuset i fbm blødningene mine sa forresten at det ikke var mindre sikkert i uke 10 enn uke 12 OM man hadde sett liv på ul (i uke 10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel som jeg tror jeg fikk via Bim her for en liten stund tilbake? Iallefall, noe med at faren for spontanabort visstnok først avtar ved uke 13 eller 14, og derfor har de flyttet grensen. Men virker ikke som om alle følger det nye enda, min jordmor feks, bruker fremdeles gamle beregninger.

 

(men her på bim er det sånn halvveis innført, iallefall. Se på beskrivelsene for hvert underforum osv) jam jeg blir litt forvirra av deta, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...