Gå til innhold

Hva hjelper mot halabrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Medikamenter.

Prøv link, syns det var pyton.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Gaviscon, eller noe sånt, synes det fungerte greit. Finner noe sterkere også, men det skal ikke bukes av gravide.

Det hjelper faktisk med rå gulrot, bare prøv.

Skrevet

Jeg sto opp hver natt da jeg var gravid. Sprang på kjøkkenet og stappet i meg mat for å få vekk halsbrann, så gikk jeg å la meg igjenn. Det funket. Men ikke helt bra, gitt. :P Men det jeg fikk på apoteket funket ikke og smaket pyton!

Skrevet

Novalucid smaker helt greit synes jeg i alle fall. Har brukt det når jeg var gravid med begge mine og bruker det nå igjen pga noen medisiner jeg går på.

Kjøpes på apoteket.

Skrevet

Kutt ut melk?

Noen får halsbrann av melkeprodukter, kaffe, osv.

Skrevet

titralac

er du gravid? I så fall må du undersøke om du kan ta det under svangerskap. For det vet ikke jeg...

Skrevet

Flytende novalucid var det eneste som funket her. Drassa med meg den flaska overalt.

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Jeg spiser noe "tørt" på kvelden før jeg legger meg. Og jeg synes melk / melkeprodukter hjelper godt. Men jeg kan aldri spise så mye om gangen som jeg egentlig ønsker:/

Nå er jeg gravid da så er derfor jeg har halsbrann. Har brukt gaviscon med mine to første barn, men nå bruker jeg novaluzid.

Har ikke lagt på meg så mye som jeg burde denne gangen, og det er pga halsbrannproblemer :/

Sterk mat er det verste! Og brus! Æsj :/

Skrevet

Takk for mange svar:) Jeg drikker ikke melk, men syns jeg får det uansett hva jeg spiser (tilogmed om jeg ikke spiser.)

Disse medikamentene dere nevner, kjøper dere tabletter eller i flytende form?

Skrevet

Melk var min redning :)

Skrevet

Novaluzid tabletter er det eneste som har fungert (og ikke smaker helt grusomt) i mine svangerskap :)

Skrevet

jeg knasket lovehearts døgnet rundt på slutten ;) alt fra apoteket smakte så høgg at jeg ikke klarte å trøkke det i meg ;)

Skrevet

Min samboer er ekstremt my plaget med halsbrann, han bruker novalucid eller pepcidduo, også har han fått noen tabletter av legen på resept som heter lansoprasol, veit ikke om det kan brukes av gravide da men....

For han hjelper det også med lovehearts faktisk.... Så hvis han ikke har noe av det andre kjøper han det....

Skrevet

Dere som skriver at melk hjelper.. Melk lindrer der og da, men så omdannes melk til syre i kroppen og vondt blir til verre.. Så om melk tilfeldigvis hjalp på dere er sannsynligheten allikevel stor for at andre blir verre av det..

Sitronvann derimot blir til base i kroppen og kan hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...