Gå til innhold

Bør vi bli strengere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2,5år som har sovet godt i perioder, men normalen er at han våkner 2-7ganger på en natt. Før var det opp til 15ganger, så det har blitt bedre. Han har aldri blitt bysset i søvn, og har alltid sovnet greit. Hatt gode rutiner fra dag1, men det er oppvåkningen som er problemet.

Han våkner og roper "Mamman min" helt til jeg kommer opp. Jeg går jo som regel opp med en gang, for han roper jo, og er redd for at det er noe.. Men i det siste så har han som regel smilt og ledd når jeg kommer opp, og har bamsen i hånda, dyna over seg og smokken i munnen. Føler at jeg egentlig ikke trenger å opp, men føler meg fæl som ikke går opp når han roper "Mamman min" høyt og hjerteskjørende. Første gangene trodde jeg det virkelig var noe som var galt, men det er jo ikke det når han smiler og r såå glad.. Vi har øvd på å ta på dyne og finne smokken før, og det funker jo, men problemet er jo at han skriker for det.. Var en periode der han sov hele natta uten å våkne eller si ifra for han fant dette i søvne, men det funker ikke lengre. Vi har lystette gardiner på rommet, men han ser fortsatt at det er morgen i stripene mellom vegg og gardin, så han holder det gående fra 05tiden på det verste :s Han sover heller ikke lenge på dagen, max en halv time, men den halv timen trenger han.. Men ikke mer, for da blir kvelden enda verre..

så noen tips? Skal jeg la vær å gå opp til han? Selv om han roper så hjerteskjærende?

Det hender pappaen tar han en hel natt, men det samme skjer da, bare at han da roper pappan min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner han gjennom hele natta eller er det fra kl. 5? Her har det vært perioder på alle barna der vi måtte starte dagen fra 4.45. Stortsett rundt fra 1.5 til 2.5- års alderen. Ikke noen behagelig, men det har gått seg til. Nå er det stort sett 6.30, og det må vi vel finne oss i til de er store nok til at de ønsker morgenene for seg selv.

Skrevet

Nei, han våkner før 5tiden, men det jeg egentlig mente og ikke fikk skrevet (var trøtt :P ) var at han våkner 5 nå pga sol og lys, og det skjønner jeg.. Men han er jo våken gjennom hele natta. og det gjør at han får for lite søvn.

Han våkner som regel i 11 tiden, 1tiden og 3 tiden.. Så fortsetter det fra 5-7 og da er han våken nesten hele tiden..

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...