Gå til innhold

Oppkast som ikke er omgangssyke? Bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever for andre gang at jenta mi kaster opp kort tid etter å spist skalldyr og føler meg nå ganske sikker på at dette er grunnen ettersom det har artet seg helt likt begge ganger. Hun har ikke vondt i magen bare i halsen sier hun og hun kasta opp bare dette måltidet og ikke noe mer. Ingen andre sykdomstegn.

Dette skjedde nå i kveld, så hun blir selvfølgelig hjemme i morgen, men hva med fredagen. Overholder dere 48 timer i slike situasjoner også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Opplever for andre gang at jenta mi kaster opp kort tid etter å spist skalldyr og føler meg nå ganske sikker på at dette er grunnen ettersom det har artet seg helt likt begge ganger. Hun har ikke vondt i magen bare i halsen sier hun og hun kasta opp bare dette måltidet og ikke noe mer. Ingen andre sykdomstegn. Dette skjedde nå i kveld, så hun blir selvfølgelig hjemme i morgen, men hva med fredagen. Overholder dere 48 timer i slike situasjoner også?

Hei!

Hva med å bestille en lege time for å sjekke om hun er allergisk mot skalldyr? Min er allergisk mot fisk, og kastet opp rett etter måltidet, eller ved første bit (dette før vi fant ut om allergien). Jeg har ikke holdt han hjemme 48 timer om jeg er 100% sikker på at oppkasten skyldes allergien og formen er fin. Han får da allergimedisin som virker veldig fort.

Skrevet

Jeg hadde glatt sendt i bhg i morgen også jeg hvis hun er i god form. Hvis hun er tufs og vil ha en hjemmedag er jo det ok også, men fredag er i alle fall greit! Hvis det ikke kommer noe mer oppkast vet du jo at hun ikke har noe smittsomt, og det er helt uproblematisk å sende i bhg på fredag.

Skrevet

Ta å ring legen din.

Mi datter har migrene å ved anfall kaster hun opp, men jeg sender henne i barnehagen dagen etter om huner igjennom og føler seg klar selv.

Jeg vet med 100% sikkerhet at det ikke er noe annet Pga jeg kjennermønsteret til jenta mi, dette skjer opp til2 ganger i uker og blir provosert av stress mye lyder, uro, mange inntrykk osv....

Legene sier det er Inge grunn til å holde henne hjemme.

Men eg er første mann om holder ungen hjemme ved den minste mistanke om omgangsyken.

Skrevet

Hvordan vet man at det ikke er noe smittsomt dersom man bare kaster opp èn gang #3?? Omgangssyken slår ut veldig forskjellig fra gang til gang og fra barn til barn så det er bare noe tull. Mine har hatt omgangssyken og bare kastet opp èn gang mens søsken har kastet opp maange ganger i samme periode. Men jeg sier ikke at hovedinnlegger sitt barn har omgangssyke, bare syns d var merkelig at du konkluderer med at dersom man kun kaster opp èn gang så er det ikke noe smittsomt!

Skrevet
Opplever for andre gang at jenta mi kaster opp kort tid etter å spist skalldyr og føler meg nå ganske sikker på at dette er grunnen ettersom det har artet seg helt likt begge ganger. Hun har ikke vondt i magen bare i halsen sier hun og hun kasta opp bare dette måltidet og ikke noe mer. Ingen andre sykdomstegn. Dette skjedde nå i kveld, så hun blir selvfølgelig hjemme i morgen, men hva med fredagen. Overholder dere 48 timer i slike situasjoner også?
Hei! Hva med å bestille en lege time for å sjekke om hun er allergisk mot skalldyr? Min er allergisk mot fisk, og kastet opp rett etter måltidet, eller ved første bit (dette før vi fant ut om allergien). Jeg har ikke holdt han hjemme 48 timer om jeg er 100% sikker på at oppkasten skyldes allergien og formen er fin. Han får da allergimedisin som virker veldig fort.

Har jo tenkt å kontakte legen, men det er jo begrensa med legetimer i kveld da, og kanskje i morgen også ettersom det ikke er så akutt. Hun sliter med eksem og er derfor utsatt for allergi også. Jeg føler meg 100% sikker pga av oppførselen hennes før hun kaster opp. VELDIG tydelig at problemet ikke er i magen, men lenger oppe i systemet. Vi ser det vel an i morgen tenker jeg

Skrevet

Er ikke rart det er høyt sykefravær i barnehagene når foreldre sender syke barn i barnehagen. Ville holdt henne hjemme for sikkerhets skyld, siden du ikke kan vite 100%.

Skrevet

Her hadde poden reflux og kastet opp VELDIG ofte.. Sendte i bhg og det kun var oppkast. Legen sa det var helt ok.

Skrevet

OM det kun var oppkast, skulle det stå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...