Gå til innhold

bakteriell vaginose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Hvordan bli kvitt det "enklest" mulig? Hvordan forebygge? Leste litt på nett ang dette i svangerskap siden vi er prøvere, men ønsker heller tips/råd hvis noen har erfaring.

Har spurt jordmødrene, men for utålmodig til å vente på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det behandles med antibiotika, så ta deg en tur til legen. Viktig å behandle dette siden dere er prøvere. Lykke til ;)

Skrevet

Takk :) ja leste at det bør behandles. Kan det være årsak til SA?

Skrevet

Akkurat det tør jeg ikke uttale meg om. Men ubehandlet bakteriell vaginose kan i verste fall føre til ufruktbarhet sa gynekologen min. Hør med legen din du ;)

Skrevet

Ok. Takk for hjelpen :)

Skrevet

Du kan forebygge ved å bruke melkesyrebakterie kapsler.

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Jeg fikk resept på en medisin mot bakteriell vaginose for å sikkre forholdene for spiren. Hadde en spontan abort ene mnd og ble gravid igjen mnd etter. Da skulle jeg bruke denne medisinen sa min gyn "for å være sikker".

Hadde ingen symptomer.

Var noe greier man skulle føre inn om kvelden i 5(?) kvelder på rad. Altså ikke antibiotika!

Og nå er jeg høygravid :)

Skrevet

jeg har også problemer med dette..men det kommer og går heletiden..=/

Skrevet

Takk for svar :) å bruke lactal gel som jeg ble anbefalt sist er jo ikke anbefalt ved prøving. Ph verdien blir visst for lav, og det er ugunstig for svømmerne... Skulle gjerne hatt noe som ikke nødvendigvis innebærer antibiotika ja. Har fått time til legen på mandag, så håper jeg får noe som fungerer :) litt kjedelig hvis en slik filleting er årsak til at jeg har mistet eller ikke blir gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...