Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Jeg solgte en gjenstand over en kjøp og salg side på fb. Dette er en ting vi har kranglet litt om i huset, og ble derfor enige om å selge det. Sambo ville selge til 3800 og ikke en krone under det. Dagen etterpå solgte jeg tingen pga jeg fikk bud på 3500 og ble sjeleglad for de kunne hente innen 10 minutter. Sa til sambo at jeg hadde solgt det for 3800, rett og slett for jeg orket ikke mer bråk! Han hadde gått innpå facebooken min og sjekket etterpå og sett at jeg hadde tatt en hvit løgn for å unngå bråk.. Dagen etterpå hadde vi besøk at noen i familien og da sier han "ja nå skal jeg spør deg mens det er andre her, solgte du virkelig den tingen for den prisen vi ble enige om, eller løy du til meg?" Jeg ble ganske satt ut over at han hang meg ut når vi hadde besøk med masse barn osv, så sa at det kunne vi ta senere, men han fortsatte bare og det hele ble egentlig ganske pinlig..både for meg og besøket.. Så da gidde han seg og snakket om noe annet.. Men synes det var så dårlig gjort og henge meg ut på den måten.. Blir kvalm når jeg tenker på det.. Selvfølgelig skulle jeg bare ha sagt at jeg solgte det for 300 kr mindre enn hva han ville, men det har vært så mye bråk om den tingen at jeg bare orket ikke!!
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Det var teit og barnslig gjort av mannen din å ta opp en konflikt når alle hørte på, slik at han kunne hevde seg og fremstille deg som en løgner. Går jo da ut i fra at heller ikke du tar opp konflikter eller stiller din mann i dårlig lys med hensikt foran deres familie og venner.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Det var dårlig gjort av han og henge deg ut, og ikke minst unødvendig og gjøre det foran noen andre. Han burde tatt det opp med deg når dere var alene. Men på en annen side så løy du til han, selvom det ikke var vondt ment.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Ja, jeg begynte rett og slett å gråte etterpå for jeg følte meg så utrolig dum, og det ble liksom så pinlig stemning. Besøket visste nesten ikke hvor de skulle se. Ja, jeg løy om 300 kr... men det var rett og slett for fredens skyld.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 HAN ville selge det for 3800, men overlot til deg å ordne alt ved salget selv fordi han ikke gadd det styret selv. Da kan han ikke forlange at du bruker masse tid på å få det som HAN vil, hvorfor solgte han ikke gjenstanden selv? Så gikk han inn på facebooken din uten samtykke og snoket. Så fornedret han deg foran familien. Sorry, du er gift med en barnslig kronidiot!
ellen-propellen Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Det var like dumt av han å dra det frem som for deg å lyge
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Herregud, for en mann. Det er snakk om 300 kr under det han hadde satt seg for. Også reagerer han på den måten? Neste gang han vil selge noe til en fast pris, så får han søren meg står for salget selv. Barnslig mannfolk.
mrsrogaland. Skrevet 28. juni 2012 #9 Skrevet 28. juni 2012 Man skal ALDRI ta konflikter med andre i nærheten eller bruke besøk for å ta en diskusjon på et stillere vis. Som familie, så henger man ikke ut hverandre. Nei, dette var barnslig og idiotisk av din samboer.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #10 Skrevet 28. juni 2012 Vel om du fikk 3500,- så burde vel bare samboer være glad for at du ordnet med salget, og faktisk fikk 3500. Dumt av deg å lyve til han, men LATTERLIG av han og forsøke å drite deg ut foran venner og familie. LOW-LOW-LOWLIFE!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #11 Skrevet 28. juni 2012 Hvis dere var enige om en minimumspris i utgangspunktet var det dårlig av deg å selge tim mindre uten å rådføre deg med ham først. Det var også dårlig av deg å lyve om det i ettertid. Jeg kan forstå at du gjorde det, men jeg kan også forstå at han ble så irritert/skuffet at han ville ta det opp på en måte så du ikke kunne sno deg unna. Veldig dumt gjort av begge to, men jeg tror dere blir venner igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #12 Skrevet 28. juni 2012 Hvis dere var enige om en minimumspris i utgangspunktet var det dårlig av deg å selge tim mindre uten å rådføre deg med ham først. Det var også dårlig av deg å lyve om det i ettertid. Jeg kan forstå at du gjorde det, men jeg kan også forstå at han ble så irritert/skuffet at han ville ta det opp på en måte så du ikke kunne sno deg unna. Veldig dumt gjort av begge to, men jeg tror dere blir venner igjen. OVERHODET ikke enig med deg - det er snakk om 300 usle små kroner, og dette var tydeligvis ikke så viktig for samboeren hennes at han overtok ansvaret for å få solgt gjenstanden, så da må han pinadø ta til takke med at hun tok ansvar og solgte den. Hvis man blir Så irritert over 300 kroner, har man et seriøst problem. Her har hovedinnlegger ikke gjort noe som helst galt i mine øyne, men reaksjonen til samboeren hennes var ikke akkurat kvalifisert til "man of the year". Jeg hadde satt ham kraftig på plass der og da (mens besøket var der), men det er selvsagt lett å være etterpåklok.
ellen-propellen Skrevet 28. juni 2012 #13 Skrevet 28. juni 2012 Ikke for å forsvare samboerens reaksjon, men jeg hater all løgn. Jeg blir rasende om min samboer lyver til meg uansett hvor stor løgnen er. Man måler ikke en løgn i verdi. Det er løgn uansett
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #14 Skrevet 28. juni 2012 Ikke for å forsvare samboerens reaksjon, men jeg hater all løgn. Jeg blir rasende om min samboer lyver til meg uansett hvor stor løgnen er. Man måler ikke en løgn i verdi. Det er løgn uansett Ikke enig. Av og til lyver man for å unngå konflikt eller å unngå å såre mennesker. Så: hvis kollegaen din har klipt seg en asymmetrisk bollesveis, og er strålende fornøyd med resultatet mens du har mest lyst til å kaste opp, sier du da til henne at det er noe av det styggeste du har sett? Fordi du aldri lyver?
ellen-propellen Skrevet 28. juni 2012 #15 Skrevet 28. juni 2012 Ikke for å forsvare samboerens reaksjon, men jeg hater all løgn. Jeg blir rasende om min samboer lyver til meg uansett hvor stor løgnen er. Man måler ikke en løgn i verdi. Det er løgn uansett Ikke enig. Av og til lyver man for å unngå konflikt eller å unngå å såre mennesker. Så: hvis kollegaen din har klipt seg en asymmetrisk bollesveis, og er strålende fornøyd med resultatet mens du har mest lyst til å kaste opp, sier du da til henne at det er noe av det styggeste du har sett? Fordi du aldri lyver? Jeg kan la være å si noe, jeg kan si "grattis me ny sveis", men det er da ingen grunn til at jeg sier det er stygt.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2012 #16 Skrevet 28. juni 2012 Ikke for å forsvare samboerens reaksjon, men jeg hater all løgn. Jeg blir rasende om min samboer lyver til meg uansett hvor stor løgnen er. Man måler ikke en løgn i verdi. Det er løgn uansett Ikke enig. Av og til lyver man for å unngå konflikt eller å unngå å såre mennesker. Så: hvis kollegaen din har klipt seg en asymmetrisk bollesveis, og er strålende fornøyd med resultatet mens du har mest lyst til å kaste opp, sier du da til henne at det er noe av det styggeste du har sett? Fordi du aldri lyver? Jeg kan la være å si noe, jeg kan si "grattis me ny sveis", men det er da ingen grunn til at jeg sier det er stygt. Selvfølgelig, det gjør man jo. Men hva hvis hun spør deg gledestrålende: "Er det ikke stilig??!" eller "Jeg synes bare denne buksa satt som spikret på meg, så glad jeg kjøpte den - er du ikke enig?" - og du absolutt ikke er enig - hva svarer du da? Finnes det ingen situasjoner hvor du lyver?
Countess Skrevet 28. juni 2012 #17 Skrevet 28. juni 2012 Nå er det da uheldigvis ikke alle som er så heldige å ha en forståelsesfull kjæreste, og som HI her beskriver er hun en av de damene. Det å komme for oss utenforstående å si at hun ikke skulle løyet er ikke på sin plass. Det er konflikter i et forhold man kan prøve å unngå om mulig, for husfredens skyld. Tviler på at dette er første gangen denne mannen har overreagert og for noen er en liten uskyldig løgn, som denne, et slags overlevelsesinstinkt. Med min nåværende kjæreste ville jeg aldri løyet! Ikke om 100 kr engang, men jeg ville helt klart gjort det mot min x-kjæreste da han er en flisespikker til tusen og kunne lage store konflikter av småting! Jeg forstår derfor godt at du tok det valget å lyve om d..han hadde kanskje skapt en ubehagelig situasjon uansett hva som skjedde, men det vet man jo aldri. Forferdelig dårlig gjort av han å prøve å skjemme deg ut forran besøket, men jeg tror du kan trøste deg med at når gjestene dro derfra var det nok ikke deg de tenkte oppførte seg som en dust. Men "mann deg opp" litt. Prøv å unngå situasjoner der du føler du nå lyge i ettertid. Si til han "slik du reagerte sist" så får du vennligst ordne det selv. Det var vell deres ting dere solgte. Husk bare at du har akkurat like mye du skulle ha sagt om det som han. Han kom egentlig med et forslag om hva han syntes du sku selge det for. Såfremst det ikke er hannes gjenstand har han ikke automatisk siste ordet
ellen-propellen Skrevet 28. juni 2012 #18 Skrevet 28. juni 2012 Ikke for å forsvare samboerens reaksjon, men jeg hater all løgn. Jeg blir rasende om min samboer lyver til meg uansett hvor stor løgnen er. Man måler ikke en løgn i verdi. Det er løgn uansett Ikke enig. Av og til lyver man for å unngå konflikt eller å unngå å såre mennesker. Så: hvis kollegaen din har klipt seg en asymmetrisk bollesveis, og er strålende fornøyd med resultatet mens du har mest lyst til å kaste opp, sier du da til henne at det er noe av det styggeste du har sett? Fordi du aldri lyver? Jeg kan la være å si noe, jeg kan si "grattis me ny sveis", men det er da ingen grunn til at jeg sier det er stygt. Selvfølgelig, det gjør man jo. Men hva hvis hun spør deg gledestrålende: "Er det ikke stilig??!" eller "Jeg synes bare denne buksa satt som spikret på meg, så glad jeg kjøpte den - er du ikke enig?" - og du absolutt ikke er enig - hva svarer du da? Finnes det ingen situasjoner hvor du lyver? Om jeg blir spurt direkte om jeg syns det er fint ol når jeg ikke liker det, så svarer jeg at det ikke er min stil.Men det viktigste er jo at du er fornøyd og liker det. Det finnes ingen situasjoner jeg lyver i nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå