Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har en datter på 2 år og 7 mnd, som har en grusom uvane med å våkne kvelden. Jeg legger henne, sier godnatt, synger noen nattasanger og så sovner hun. Etter noen timer, så våkner hun opp, og dersom jeg går inn til henne, så legger hun seg fint, dersom noen andre går inn, så nekter hun å sove, og blir lys våken. Dette har holdt på helt siden hun ble født, og jeg spurte her inne for noen dager siden om noen hadde erfaring med Vallergan til barn, og ut ifra svarene å dømme, så ønsker jeg ikke å bruke det. Jeg har såklart blitt litt desperat nå, jeg kan ikke gjøre noe ute, uten at hun våkner, dersom noen passer henne, så er hun alltid våken når jeg kommer hjem, og dette går ikke. Så jeg har lurt litt på hva jeg skal gjøre, og lurte på om jeg skulle ha en radio på rommet hennes. Hun har alltid vært vandt med å sove mens det er bråk i huset, hun har aldri hatt behov for å ha det helt stilt for at hun skal sovne. Så jeg lurte på en radio, eventuelt cdspiller, men kan det være farlig? Jeg vil jo ikke måtte stikke hodet inn på rommet ofte heller, så lurer på om det kan være farlig å ha en radio stående inne på rommet hele kvelden? Har noen prøvd dette før? Har dere eventuelt andre råd?
4blir5 Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Jeg tenker at dette er en kamp mannen din må overvinne. Barnet kan ikke være 100 % avhengig av at du skal være hjemme hver kveld for å få sove...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har ikke mann.. Har en mor som gjerne sitter barnevakt av og til.. HI. Må ordne dette selv.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Her må nok bare pappaen eller andre ta kampen. Du bør komme deg ut av huset noen kvelder på rad, og overlate ansvaret til andre. Tipper at det ikke vil ta mange dagene før hun gir seg... Pappa må selvfølgelig være innstilt på å være tydelig og bestemt, og ikke gi seg. Å ringe deg bør ikke være noe alternativ.... Tenker jeg, da:-) Hun er jo stor nok for belønningssystem og, prøvd det? Klistremerke hver morgen om kvelden gikk bra, og noe hun ønsker seg ette x antall klistremerker....
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Så ikke siste.... Kan moren din ta noen kvelder på rad, da?
-alle gode ting er tre- Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Hva skjer hvis du ikke går inn til henne? gråter hun, eller hører du bare at hun er våken? Tror ikke det er skadelig å ha en radio stående på på rommet hennes. Prøv det ut, og se om det hjelper noen kvelder. våkner hun på natta og eller til samme tid hver kveld?
HerGårDetUnna!!! Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Jeg brukte cd spiller med rolig klassisk musikk. Det hjalp. Og nå når hun er stor hører hun på lydbøker mens vi ser på bildene og døser sammen før hun sovner. Våkner hun setter jeg på lav klassisk musikk. Dette har virket for oss i 3 år nå. faktisk ble det redningen for meg, holdt på å tørne av alt styret med sovingen hennes. Ble også anbefalt sovemedisiner til henne, men jeg syns mer om løsningen vi fant med litt musikk og lyd rundt henne.
4blir5 Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Hmm.. Litt av ett dilemma du har! Ikke lett å spørre mormor om å ta kampen med henne heller. Har du forhørt deg på helsestasjonen? Ville tro at det går på vane og at det må kunne avvennes på en eller annen måte. Hva gjør du/sier du til henne når du går inn til henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå