Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Er det vanlig? Det er første barnet hans. Jeg har et fra tidligere, da jeg gikk gravid den gang kjente barnefar på spark, leste bøker og kjøpte utstyr og klær. Samboer engasjerer seg nada. Alt som er kjøpt inn, er det jeg som har stått for. Seng, dyner, dynetrekk, klær og annet utstyr. Vogn,bilsete, stellebord og klær mangler vi. Pluss pluss. Klær hadde vi nok av mente han, "javel, så gå ned å finn 3antrekk som passer til en nyfødt". Alt som jeg har kjøpt er 68+. Jeg gidd ikke å tyte mer. Han mener at det fortsatt er to mnd til termin, så vi har god tid. Ikke prater han om baby som kommer, og ikke engasjerer han seg nevneverdig i graviditeten. Det eneste som engasjerer han er navn (og det er heeeelt uaktuelt å kalle barnet det navnet). Jeg kjenner jeg blir lei meg over at han ikke viser noe glede. Nå tenker jeg at jeg stopper her, og overlater resten til han. Så får vi se hvor mange uker det tar til han nevner baby igjen, og hvor mange mnd baby rekker å bli før vi har kjøpt inn utstyr.
Blabb00 Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Helt normalt.. Det blir somregel bedre når baby kommer til verden
Tante Gustava Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Det er nok veldig vanlig at menn engasjerer seg mindre enn vi hormonelle kvinner forventer at de skal. Mannen min viste absolutt ikke noe interesse for innkjøp av klær og annet "dall", og gjør det vel egentlig ikke nå heller. Men han er verdens beste pappa som leker mye mer med barna enn jeg gjør.
Dini Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Menn er forskjellige som natt og dag. Noen "skjønner ikke" at det er baby på vei før du er på sykehuset og holder på å presse ut ungen, mens noen er støttende og helt med nesten rett etter graviditeten er funnet ut (mens testpinnen fortsatt er blaut ). Det KAN bli bedre etter ungen er kommet, men det er ikke sikkert. Selv opplevde jeg at mannfolket for første gang i hele sitt liv, leste gjennom en hel bok.. Han klappet på magen, diskuterte navn, snakket om og til babyen, hjalp til med innkjøp, trålet nettet etter fine, brukte ting. Etter babyen kom var han selvsagt der for oss, men det å hjelpe til og stelle ungen var ikke så interessant. Men det betyr ikke at han ikke er mindre glad i ungen. Nå begynner han å komme mye mye mer med på banen
Hybelkanina Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 For all det - IKKE fortell ham at din eks engasjerte seg med å lese pappabøker (det tror jeg forøvrig det er svært få som gjør...), shoppet til babyen og kjente på spark. Det vil gjøre det enda mindre lystbetont for ham å engasjere seg. Det er ikke så lett for menn å forholde seg til en baby som ikke er født ennå. Ikke bekymre deg, det kommer helt sikkert til å forandre seg når babyen kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå