Gå til innhold

Klær til barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere mye, og dyre, klær til barna deres?

Jeg kjøper for ca 2000 i måneden til dem, elsker å shoppe. Mye billig, som pompdelux, men også en del dyrere merker.. Flere enn meg som liker å dolle opp barna sine?

Ulempen er jo at klesskapene deres er helt sprengte, skal litt til å få brukt alt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja liker det, men blir fullt så må gi bort etter hvert også.

Skrevet

Nei, jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt glad i å dolle opp barna mine:)

Skrevet

Nei. Vi arver en god del og så kjøper jeg det hun trenger ved siden av. Passer på at hun har gode sko og godt yttertøy samt ull.

Skrevet

Kjøper du klær for 2000kr i måneden til barna??

Herrejemini.. de gangene jeg har brukt sånne summer på én måned har det vært når han trenger yttertøy, sko og ull..

Ja, jeg syns det er gøy med fine klær, men jeg syns det er et poeng at vi rekker å bruke de mer enn to ganger før de blir for små.

Skrevet

Jeg elsker å kjøpe barneklær ja, men klarer å begrense meg. ønsker ikke at de ar sprengte skap og ikke får brukt alt. Det gir en dårlig følelse å pakke bort for smått tøy som nesten er ubrukt.

Minsten arver fra flere hold, så han får svært lite nytt. Jeg må derfor ta ut "shoppingbehovet" mitt på klær og sko til eldste. Men heller ikke han har mer enn han trenger.

Skrevet

Jeg kikker og kikker og synes det er så mye fint, men når det kommer til å faktisk kjøpe, klarer jeg ikke gjennomføre det. Det er noe med dyre baby- og barneklær som er så vanvittig bortkastet (bortsett fra sko).

Men nok av klær har han helt klart. Når besteforeldre kommer hjem fra ferie med sju t-skjorter, er det liksom ikke til å unngå.

Skrevet

Jeg kjøper mye i perioder, men prøver å begrense meg, for han får jo nesten ikke brukt alt før det er for smått. Bruker nok gjennomsnitt 1500 i mnd om man regner med utetøy.

Kjøper ikke spesielt merkeklær i bodyer og gensere, men kan kun kjøpe Name it bukser, for de er de eneste som passer. Går fort 4-5bukser i hver str. Ellers kjøper jeg det jeg vil ha, uansett om det er pompdelux eller Cubus.. Jeg tar ikke helt av da.

Skrevet

Jeg har bedre ting å bruke pengene mine på.

Skrevet

Dolle opp ungene har jeg aldri fått lov å gjøre fra de har vært året, fra de har vært året skal de kle på seg selv og det er slettes ikke det mor ønsker de skal ha på seg de tar på seg. De er flinke med å ta på seg mye nok eller lite nok, men noen ganger så kan de se ut som fugleskremsler. Spesielt hun minste som støtt og stadig skal prøve ut nye stiler.

Men har barn som er aktive, og dyre klær kan vi ikke ha. Jeg gidder ikke å kjøpe klær som de må være forsiktige med.

Jeg har kjøpt klær for ca 2000kr denne mnd, men det er veldig masse tøy og det er tøy til 4 unger. Og kommer nok ikke å kjøpe noe mer frem til de evt trenger nye vinterjakker. Nå skal de ha nok tøy for en lang stund, det iberegner at de skal vokse litt også.

Skrevet

Barna her arver omtrent alt. Det eneste "dyre" jeg har trengt å kjøpe til de, har vel vært nye vintersko. Og så må jeg kjøpe noen strømpebukser en sjelden sjelden gang. Eller arver de absolutt alt. Noe jeg setter kjempe stor pris på :) Men de arver myye fint, så jeg kan allikavel dolle de opp ;)

Skrevet

Dolle opp liker jeg ikke, de skal ikke se fjollete ut. Av og til ser jeg barn med pynteskjerf og vester eller kjoler beregnet for julehøytiden på shopping med mor. Det blir for dumt.

Men jeg liker at de har godt utvalg, spesielt yttertøy, sko og litt finere klær som alikevel er praktisk og behagelig i barnehagen. Der ser jeg mange rare eksempler. Slitne for små joggebukser, stive jeans, nylonstrømpebukser og syntetisk prinsessekjole på vinterstid, vinterdress i 16 plussgrader, tykke hettegensere under ullgenseren osv.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Elsker å shoppe til frøkena mi... velger da gjerne hverdagsklær som er gode, praktiske og komfortable når jeg først handler noe.

MEN- jeg handler veldig sjelden! Vet ikke hvor mye jeg bruker i mnd, men det er lite. Kjøper selvsagt sko, uteklær og det hun trenger, men handler lite på ren impuls- eller jeg dropper rettere sagt å gå å se på klær til henne, for å unngå å bli så fristet til å shoppe :)

Her er vi heldige og har familie som elsker å shoppe, slik som deg, og har dekt opp stort sett alt hun bruker og litt til ;) Flott for oss!

Skrevet

De lider ikke av for lite klær her heller nei. Men jeg kjøper ikke masse dyre klær til barna. Jeg kjøper behagelige klær som jeg synes ser fine ut og gode og gå med. Lillebror går i bhg og der er klærne beregnet til å leke i, og ev. ha under en dress og fremdeles kunne bevege seg i.

Storesøster er mer opptatt av hva hun har på seg og får som regel være med å velge. Blir helst litt for ofte klær jeg må gi bort mer eller mindre ubrukt for hun vil helst gå med gutteklær :P

Kjøper skikkelige ytterklær og sko, vet ikke hva du regner som dyrt der. De har begge en del bergans jakker og bukser. Noe reima og norheim. Liker viking sine sko, men også her har storesøster sterke meninger og får ofte velge med litt kjøreregler.

Skrevet

Jeg doller de ikke opp, men kjoper utelukkede merkeklaer. Mest danske merker. Fordi kvaliteten er fantastisk, og klaerene varer og ikke minst er det finest! Mye bedre enn jallaklaer fra kjedene,

Skrevet

Elsker å kjøpe klær til ham (dem). Synes sjeldent kjedebutikkene har fine ting til gutter etter babystadiet, så handler mest på nettet. Elsker Krutter, Albababy, Ej sikke lei og Mini a ture. Ikke så dyre merker, men ikke hmpriser heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...