Gå til innhold

What to do??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ferdig utdannet sykepleier forrige høst, fikk fast jobb på et sykehjem som eneste sykepleier på avdelingen. På grunn av høy arbeidsbelastning og litt ekstra baggasje måtte jeg sykmeldes på grunn av psykisk stress.

Det ble raskt slåt fast av fastlege at jobben som jeg har ikke er passende for meg og at 20 pasienter er for mye for meg med tanke på at jeg prøver å vere perfeksjonist og sliter meg ut på å gjøre alt heletiden.

Jeg jobbet i fjor ved et sykehus på akuttmottak og intensiv der jeg hadde stort ansvar for få pasienter, samtidig arbeidet jeg tett sammen med andre sykepleiere. Og dette passet meg fint, og det er klart en mer passende jobb for meg.

Jeg har slitt psykisk med tvangstanker og diverse i mange år, men har kjempet hardt for at jeg ikke skal ligge under dyna og synst synd i meg selv. Jeg vil jobbe og kunne komme hjem til mann og barn og fungere i hjemmet også.

Fastlegen har nå tatt kontakt med NAV for å søke om AAP for videreutdanning som intensivsykepleier til høsten 2013. Idag har jeg og sjefen min vert på samtale med bedriftshelsetenesten for å finne ut hva de kan gjøre for meg. Det ble da foreslått å overflytte meg til en annen avdeling, noe som jeg synest hørest helt topp ut, MEN..... jeg går ned 60'000 i året i lønn. Og vi trenger pengene siden mannen skal gå på skole.

På toppen av det hele har vi prøvd å bli gravid siste halvåret, men har ikke fått det til (legen mener det mest sansynlig er pga stress) Men nå ser det kanskje ut som om det har klaffet.

Saken blir da termin i Mars og en mann på fulltid på skole. Vi trenger de ekstra pengene, og det er også fint å gå ut i permisjon med de. Samtidig som jeg er usikker på om jeg klarer å "holde ut" i jobben som jeg har nå frem til da.

Alt er så usikkert med AAP, skolegang for han og meg. Jobskifte og sv.permisjon.

Gaaah...råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli i jobben, sykemeld deg det du trenger og bytt jobb etter permisjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...