Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Pratet med min saksbehandler nå.Legen og jeg har sendt inn søknad om uføretrygd.Min saksbehandler sa min søknad om uføretrygd ville få avslag fordi saken min ikke var ordentlig avklart.Hun mener jeg burde trekke søknaden og prøve å få en ordentlig avklaring.og hvis ikke det funker så burde jeg etterhvert søke uføretrygd.Burde jeg trekke min uføresøknad?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Legen har gått ut i premisjon så får ikke pratet med henne.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Ja. Det bør du. Du vil uansett ikke få innvilget uføre om du ikke er ferdig avklart. Saksbehandleren din å skrive en grundig arbeidsevnevurdering, og uten den så er grunnlaget for uføre ikke tilstede. Det er ikke diagnosen din i seg selv som gir deg rett til ufør, men at du har varig redusert arbeidsevne, og det finner man bare ut av gjennom tiltak og utprøving.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Om saken din ikke er endelig avklart vil du automatisk få avslag. Restarbeidsevne osv må være ferdig avklart med saksbehandleren din før du søker ufør ellers er det umulig å få den godkjent. Sånn jeg har forstått det ihvertfall, det er derfor man ikke skal søke ufør uten å ha kommet til enighet om det i oppfølgingsmøtene på nav først. Når du er ferdig avklart og konklusjonen er at du ikke er arbeidsfør, da kan du søke ufør. Jeg ville hørt på saksbehandleren, de kjenner jo systemet best.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Tror du ikke det er lurere å høre på saksbehandleren din som har alle fakta om saken din, enn en haug med ufaglært dib-høns som svarer ut fra hva hormonene sier? Hør på spesialisten, du, det vil nok svare seg i lengden.
lille sprelle Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Saksbehandleren skal bidra til at du kommer til de rette utredningene slik at søknaden kan bli behandlet. Dette skal selsvagt skje i samråd med legen.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Men om du ikke trekker hva blir det verste fall? Jo at du får avslag og må gå tilbake og få alt ferdig avklart og søker igjen, jeg ser ikke helt hva som er problemet der da. er ikke slik at du ikke kan søke igjen etter at du får avslag og grunnen for dette. Slik at du kan rette opp i akkurat det. Det er ikke alltid at det en person på nav sier stemmer. Jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å søke videre os og å søke hjelpestønad på mitt diagnosebarn fra saksbehandler hos nav. Hun var nemlig ikke syk nok. Men min saksbehandler i forhold til AAP har jobbet med dette før og ba meg søke allikevel som hun sa verste du kan få er avslag og du har ikke tapt noe på å prøve. Jeg fikk innvilget først hjelpestønad så videre OS, det var ikke noe tvil der for de som faktisk satt og skulle gå gjennom søknaden Så HI skader det å prøve?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Men om du ikke trekker hva blir det verste fall? Jo at du får avslag og må gå tilbake og få alt ferdig avklart og søker igjen, jeg ser ikke helt hva som er problemet der da. er ikke slik at du ikke kan søke igjen etter at du får avslag og grunnen for dette. Slik at du kan rette opp i akkurat det. Det er ikke alltid at det en person på nav sier stemmer. Jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å søke videre os og å søke hjelpestønad på mitt diagnosebarn fra saksbehandler hos nav. Hun var nemlig ikke syk nok. Men min saksbehandler i forhold til AAP har jobbet med dette før og ba meg søke allikevel som hun sa verste du kan få er avslag og du har ikke tapt noe på å prøve. Jeg fikk innvilget først hjelpestønad så videre OS, det var ikke noe tvil der for de som faktisk satt og skulle gå gjennom søknaden Så HI skader det å prøve? Jeg tror faktisk alle ytelser fra nav avsluttes om hun får avslag, altså stopper de arbeidsavklaringspengene. Men dette på du sjekke opp. Det er antagelig en god grunn til at saksbehandleren din anbefaler deg å trekke søknaden. Du før kanskje spørre hva som er det verste som kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå