Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Merker dere stor forskjell på når du tar medisin og ikke? Hvordan er du når du tar medisin, og hvordan er du når du ikke tar medisin?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Poenget med medisinen er at man skal merke forskjell, men det er ikke alltid så lett å kjenne selv når man har tatt medisin over lang tid. På medisin er jeg som alle andre. Uten er jeg distre, vimsete, har problemer med å holde meg til et tema når jeg snakker, klønete, har vanskelig for å oppfatte hva andre snakker om og få med meg alle detaljene, oppfatter ikke innholdet i det jeg leser, fullfører sjeldent ting jeg har begynt på osv. Jeg snakker gjerne mer, kvitter meg med overskuddsenergi med å vippe på føttene, fikler med negler/hår/øreflipper/klær/mobil osv. Ofte har jeg en million tanker i hodet på en gang og ingen tanker har mer enn 3 sekunders oppholdstid. Kaoset på innsiden synes ikke så godt, jeg blir nok oppfattet som "lat" - hyperaktiviteten er hos meg på innsiden. Medisinen fjerner ingenting av personligheten min, eller tar vekk symptomene, men det gir en ro inne i hodet - som om noen skrur ned farten. Det er en støtte, ikke noe mirakel. Dette er nok forskjellig fra person til person, har du møtt en med ADHD, har du møtt _en_ med ADHD - vi er fryktelig ulike og medisinen hjelper på forskjellig vis. Jeg lurer litt på hvorfor du spør, for det er litt vanskelig å svare når jeg ikke er helt sikker på nøyaktig hva du vil vite noe om.
Cat.68 Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Jeg har det akkurat som hun over her forklarer. Jeg merker egentlig ikke selv så stor forskjell på om jeg tar medisin eller ikke. Er nok omverlden som ser det best. Men synes det var veldig godt forklart av den personen over her. tenker du må være litt mere konkret, for å enklere kunne svare på spørsmål.
mamma_bergen Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Hun første her forklarte det veldig godt:-)Jeg merker ikke så mye forandring egentlig,men er roligere i hodet og klarer å huske bedre,bedre konsetrasjon osv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå