Gå til innhold

Noen som har lagd overbygg på terrassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig lyst til å legge tak over deler av verandaen vår, sitter på nettet og prøver å hente inn informasjon og erfaringer men finner svært lite. Noen som har erfaringer å komme med, evt hvor mye noe slikt vil koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får høre med de som røyker. Tror det er mest de som gjør dette.

Skrevet

Vi røyker ikke, men skal nå i gang med å bygge et enkelt overbygg på hytta. Ser frem til å kunne sitte ute selv om det duskregner og så synes jeg det er koselig med tak. :)

Vi fant bøker som vi fant tips i. Den ene boka jeg kjøpte fant jeg på Byggmakker. Den andre på Obs.

Skrevet

Husk å sende byggemelding, søke om byggetillatelse ob sende nabovarsel. Det er det en del som glemmer. Veldig kjedelig om man får påbud om å rive siden.

Det blir sikkert fint. Pass på å vurdere at påbygget ikke tar for mye lys fra vinduene i huset.

Skrevet

Vi har overbygg på verandaen, superfornøyd (og vi røyker ikke).

Vi har en glassvegg på den ene siden av overbygget så vi sitter lunt, har varme og lys i taket og bruker det flittig fra tidlig vår til sen høst. Om vinteren står gassgrillen under taket så vi kan bruke den hele året, grillspyd er godt midt i januar også det ;)

Skrevet
Du får høre med de som røyker. Tror det er mest de som gjør dette.

Haha? Vi røyker ihvertfall ikke, men er glad i å sitte ute selv om det regner. Er også deilig å ha til sene kvelder da man har muligheten til å sette inn varmelamper, som hun over her nevner. GLEDER oss til sette igang med prosjektet :)

Husk å sende byggemelding, søke om byggetillatelse ob sende nabovarsel. Det er det en del som glemmer. Veldig kjedelig om man får påbud om å rive siden. Det blir sikkert fint. Pass på å vurdere at påbygget ikke tar for mye lys fra vinduene i huset.

Må man søke om byggetillatelse når man kun skal lage tak over en veranda som allerede er der? Heldigvis er det ingen vinduer der vi skal bygge bortsett fra soveromsvinduet, og det går helt fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...