Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Vi har planer om å flytte til mannens hjemsted, siden han har stor familie der, slik at vi kan få barnevakt til ungene våre, selskap og kontakt med besteforeldre, onkler, tanter og diverse. Samtidig er hans hjemsted mye mer tilrettelagt for barn i forhold til aktiviteter, kulturskole, sportsklubb og lignende, samt at det er litt større sted enn der vi bor nå (og mistrives litt begge to). Det jeg tenker på, er at jeg ikke flytter før jeg har fast jobb på det nye stedet. Har søkt på drømmejobben og skal til intervju dit neste uke. Har også søkt 3 andre stillinger i samme kommune, og fått avslag. Har høyere utdanning og noen års praksis, så søker kun relevante jobber. Problemet mitt er som følger: hvis dere ikke hadde fått relevant jobb på mannens hjemsted innen fornuftig tid, hadde dere da tatt til takke med jobb på bensinstasjon, matbutikk eller lignende, noe som innebar at dere gikk ca 200 000 ned i lønn i året, eller ventet i måneder og år på å flytte?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Vel, trivsel betyr mye for meg, og jeg tror det er enklere å få den jobben man vil ha, når man bor der, og begynner å komme litt inn i lokalmiljøet. Litt dumt å gå ned så mye i lønn, men kunne overlevd i noen mnd, om det var det som måtte til for å få flytte og da igjen få bedre trivsel.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Hvis jobb på bensinstasjon gir deg 200 000 lavere lønn så lønner det seg vel mer å si opp og få arbeidsledighetstrygd noen mnd mens du aktivt søker ny jobb? Aldri positivt å gå arbeidsledig på cv, men flytting er jo gyldig grunn!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Hadde flyttet og satset på at jeg fikk en god jobb.Hvis dere klarer dere økonomisk en periode hvor du har lavere lønn burde det vel gå bra?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #6 Skrevet 27. juni 2012 Jeg ville ha ventet, men så er jeg en type som ville mistrives sterkt med å jobbe på bensinstasjon, matbutikk o.l. Hvis du tenker at du kunne trives med den en periode, ville jeg dratt hvis dere har råd til lavere inntekt en periode. å jobbe i butikk f.eks vil jo gjøre deg synlig i lokalmiljøet, og dersom du stadig flagger hva du er ute etter av jobb, vil det nok være enklere å få napp et sted, enn hvis du sitter langt unna og søker..
snuppo Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 skal gjøre det samme selv, tar det vi får først, så søker vi underveis om det ikke er en jobb vi vil ha
Himmel og hav Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Jeg ville flyttet først, hvis ikke risikerer du jo å bli boende der dere ikke trives i lang tid. Arbeidsgivere ser jo på adressen din også når du søker jobb, og blir kanskje litt skeptiske om de ser at du bor langt unna. De vet jo ikke om planen deres om å flytte faktisk slår til. Dessuten kan det å ta en helt annen jobb enn det man driver med til vanlig gi deg verdifull erfaring som du kan få bruk for siden.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Hvor langt unna er det da? er det overkommelig å pendle til du finner en jobb? Vi flyttet pga mistrivsel, og jobben var det siste jeg tenkte på. Nå var det dog mulig å jobbe på gamlejobben 1 år etter at jeg flytta, så jeg stresset ikke. Men, trivsel er kjempeviktig for meg...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #10 Skrevet 27. juni 2012 Hvor langt unna er det da? er det overkommelig å pendle til du finner en jobb? Vi flyttet pga mistrivsel, og jobben var det siste jeg tenkte på. Nå var det dog mulig å jobbe på gamlejobben 1 år etter at jeg flytta, så jeg stresset ikke. Men, trivsel er kjempeviktig for meg... Nei, det er ikke mulig å pendle, nærmere 10 timer med bil mellom disse stedene. Og hvis jeg tar en jobb på matbutikk og lignende, er vi helt avhengig av at mannen har god inntekt først. Ellers må man begynne å selge møbler, leker og bytte bil til noe billig dritt Har jobbet i butikk, på bensinstasjon og bakeri før og trivdes ikke på noen av stedene dessverre, men tenkte at kanskje man flytter først og ser etterpå. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå