Gå til innhold

Hun har ikke dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

(snakker om en venninne) Etter at hun hadde ett forhold til en fyr bak ryggen på hans gravide kjæreste. Hun mener ansvaret ligger hos han. Jeg er enig i det, selv om jeg synes hun burde ligget unna. Hva synes dere? Er det kun mannens ansvar, eller han den single dama noe ansvar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

95% mannen, 4% venninnen og 1% kona som lar det skje.

Skrevet
(snakker om en venninne) Etter at hun hadde ett forhold til en fyr bak ryggen på hans gravide kjæreste. Hun mener ansvaret ligger hos han. Jeg er enig i det, selv om jeg synes hun burde ligget unna. Hva synes dere? Er det kun mannens ansvar, eller han den single dama noe ansvar?

Hun har ingen ansvar overfor dama i form av forpliktelser sånn sett. Men jeg synes damer som BEVISST ødelegger familier og går inn for å ha sex med gifte og samboende menn bare for sex (det var vel ikke forelskelse inne i bildet der?), så er de både billige og uten noe som helst moral. Vil du KUN ha sex, finn deg en singel en, det er plenty av dem. Om man er singel og blir ¨dødsforelsket i en mann i forhold, og ikke klarer å styre seg, er noe helt annet, selv om jeg heller ikke synes det er greit. Men det kan ihvertfall unnskyldes med kjærlighet. å pule på gifte menn for moro skyld kan ikke det.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Enn hvis kona ikke vet da? Hvor er 1% ansvaret hennes? Rart...

Skrevet

egentlig har hun jo rett det er mannens ansvar men på den andre siden hadde jeg ikke ville hatt henne som venninne om hun deltok i at han var utro.

Jeg mistet bestevenninnen min slik, når hun ble sammen en familiefar så klarte jeg rett og slett ikke å se på henne på samme måte lengre. Hun datt så mange hakk ned i mine øyne, jeg ga henne klar beskjed om at hun visste mitt syn på utroskap og jeg ville ikke høre noe som helst om han før han eventuelt hadde brutt med sin samboer.

Jeg har vært den dama som har blitt ført bak lys av min samboer, heldigvis hadde vi ikke barn, men jeg vet hvor vondt det er å sitte der på den siden. Og selv om jeg ikke er sur på dama han hadde seg med så kan jeg ikke klare å se forbi at noen velger å være med på å gjøre det sviket mulig for en annen kvinne.

Om man bare er ute etter sex så kan man velge seg en som også er singel, eller flere for den saks skyld.

Og om man er forelsket og er overbevist om at mannen elsker deg tilbake så sett krav til han, om han virkelig elsker deg og vil ha deg så går han fra samboeren før dere begynner å ha sex, hvis ikke han gjør det så var han bare interessert i å bruke deg.

Skrevet

1% for ikke å være "den perfekte kone". De fleste gjør tabber av og til derfor 1%.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, det er aldri kona sin feil, samme hvor mye problemer man har i forholdet eller hva som er vanskelig der så har mannen et valg , kona hans har ikke valget om han skal være utro.

Om hun lar han være utro så er han jo ikke utro da har de et åpent forhold.

Skrevet
1% for ikke å være "den perfekte kone". De fleste gjør tabber av og til derfor 1%.

Selv den perfekte kona kan ha drittsekk til mann. Undersøkelser har vist at hyppighet på sex, utseende til kona og elskerinna og andre faktorer har svært lite med utroskap å gjøre. Supermodeller blir bedratt, "perfekte" koner som på 50-tallet var gift med forretningsmenn og hadde middag klar, huset vasket, aldri kranglet og var superhyggelige hele tiden, ble bedratt av mannen med sekretøsene. Og du gjør aldri tabber? Eller mener du at siden du ikke er perfekt, så kan du forvente at mannen din er utro, og derfor har litt av ansvaret for det. Dørmatte much?

Skrevet
Selv den perfekte kona kan ha drittsekk til mann. Undersøkelser har vist at hyppighet på sex, utseende til kona og elskerinna og andre faktorer har svært lite med utroskap å gjøre. Supermodeller blir bedratt, "perfekte" koner som på 50-tallet var gift med forretningsmenn og hadde middag klar, huset vasket, aldri kranglet og var superhyggelige hele tiden, ble bedratt av mannen med sekretøsene. Og du gjør aldri tabber? Eller mener du at siden du ikke er perfekt, så kan du forvente at mannen din er utro, og derfor har litt av ansvaret for det. Dørmatte much?

Nå synes jeg dere henger dere voldsomt opp i den ene prosenten. Livet er ikke så enkelt og svart/hvitt. Det aller, aller meste av ansvaret ligger på den som faktisk er utro, men som regel er det flere årsaker som til sammen har ført til at det gikk slik.

Omtrent halvparten av alle, både kvinner og menn, ender opp med å være utro en eller annen gang. Da snakker vi om fullbyrdet samleie, ikke bare litt flørting eller et kyss i smug. Det skal ikke så mye til å vippe oss over på den gale siden.

Skrevet

Begges feil.

Han er idiot som er utro mot sin gravide kjæreste.

Hun er idiot som har en affære med en opptatt mann.

Går ikke an å si at det bare en mannens feil. De er begge med på det, og de er begge klar over hva de gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...