Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun bare biter i tannbørsten og nekter å gape... Kan vel ikke akkurat åpne munnen hennes med makt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg står med tannbørsten i hånden og sier " aaaa" , så åpner han munnen og jeg får børstet litt oppe og nede før han lukker gapet. Så gir jeg ham tannbørsten selv og lar ham prøve. Da biter han mindre.

Skrevet

Hos oss hjalp det at barnet hadde egen børste - så børstet barnet litt og den voksne litt - det funket fint.

Skrevet

her gaper vi aaaaa og synger litt pussesangen til fantorangen. bare jeg får tannbørsten inn i munnen kan han lukke den så mye han vil, jeg får jo pussa likevel ;)

Skrevet

Lirke og lure, synge og tralle, holde og megle, pusse litt etter litt- mine og dine tenner bla bla... Her funker det i hvertfall men blir mange ganger inn og ut av munnen med børsten før vi blir ferdige.. Hun vrir og åler seg som en makk! Men pusse Må vi, og jeg føler dette funker bedre enn å tviholde henne fast... Og lokke med fluortabelett til slutt;-)

Skrevet

Tvang og skriking!!!

Skrevet

Jeg putter tannbørsten inn i munnen, for inn i munnen er det jo ikke noe problem å få tannbørsten, selv om hun ikke gaper. Så begynner jeg å pusse på utsiden av tennene, og da tar det ikke lang tid før hun begynner skrike, og da får jeg pusset bedre.

Så her er det lirking og tvang som er greia. Har to eldre barn og det var samme greia med dem når de var små. Det blir bedre etter hvert heldigvis :-)

Skrevet (endret)
Tvang og skriking!!!

Samme her dessverre :( Går ganske bra på morgenen når han er våken og blid, men på kvelden når han er trøtt, så er det et mareritt.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Prøver oss med aaaaaaaaa, og "mamma først" osv. Men om det blir trassing, blir det i blant tvang her også dessverre.

Firer ikke på tannpussen her i huset. Men somregel går det greit, så lenge jeg synger postmann pat sangen samtidig :P

Skrevet

yngste har aldri likt å pusse, så tvang er løsningen dessverre. men han har begynt å skjønne at han ikke kommer unna pussingen, så selv om jeg fortsatt må holde han, er det bedre enn før. ikke så mye hyl og. skrik.

eldste var helt ekstrem. måtte 2 voksne til for å pusse i en periode. men plutselig løsnet det for henne også.

nr 2 har alltid elsket å pusse tenner. gapte med glede omtrent fra første stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...