Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Jeg tenker å ha ulønnet permisjon etter den vanlige kvoten. Lurer på om det er noen regel på når arbeidsgiver må få vite dette? Noen som har peiling? Gjerne en link vist noen har! Tuuusen takk
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Det har jeg og tenkt til , henger meg på her jeg
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #5 Skrevet 27. juni 2012 Arbeidsgiverskal ha beskjed så tidlig som mulig, helst 3 mnd før permisjonen starter, men det skal veldig mye til å nekte å innvilge permisjonen selv om beskjeden kommer bare en uke før.
Lettie Skrevet 27. juni 2012 #7 Skrevet 27. juni 2012 Arbeidsgiverskal ha beskjed så tidlig som mulig, helst 3 mnd før permisjonen starter, men det skal veldig mye til å nekte å innvilge permisjonen selv om beskjeden kommer bare en uke før. Det skal vel mer til å klare å få vikar på jobben på så kort varsel, så hadde holdt meg til de 3 mnd før jeg
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2012 #8 Skrevet 27. juni 2012 Arbeidsgiverskal ha beskjed så tidlig som mulig, helst 3 mnd før permisjonen starter, men det skal veldig mye til å nekte å innvilge permisjonen selv om beskjeden kommer bare en uke før. Det skal vel mer til å klare å få vikar på jobben på så kort varsel, så hadde holdt meg til de 3 mnd før jeg Det er det man skal ja, men noen ganger skjer det ting i livet som gjør at man ikke kan få gitt beskjed i tide, la oss si at dagmammaen trekker seg i siste liten for eksempel. Da kan ikke arbeidsgiver nekte deg å ta permisjon selv om det er veldig kort tid til å skaffe vikar.
Lettie Skrevet 27. juni 2012 #9 Skrevet 27. juni 2012 Arbeidsgiverskal ha beskjed så tidlig som mulig, helst 3 mnd før permisjonen starter, men det skal veldig mye til å nekte å innvilge permisjonen selv om beskjeden kommer bare en uke før. Det skal vel mer til å klare å få vikar på jobben på så kort varsel, så hadde holdt meg til de 3 mnd før jeg Det er det man skal ja, men noen ganger skjer det ting i livet som gjør at man ikke kan få gitt beskjed i tide, la oss si at dagmammaen trekker seg i siste liten for eksempel. Da kan ikke arbeidsgiver nekte deg å ta permisjon selv om det er veldig kort tid til å skaffe vikar. Det har du rett i, men da skal det være forhold man ikke var klar over før da. 3 mnd før gjelder for øvrig kun dersom dersom permisjonen skal vare utover ett år, leser jeg nå. Hm, jeg måtte søke 3 mnd før da jeg bare skulle ha 2 mnd ulønnet permisjon, så da ble jeg feilinformert i alle fall. Jaja § 12-7. Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå