Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 I barnehagen til dattera mi (3 år) hang det en lapp fra mammaen til hun jenta hun er mest med i barnehagen. Det stod at jenta hennes hadde veldig lyst på besøk av Vilde (dattera vår) en dag. Med påfølgende tlf nr. Jeg har spurt dattera mi opptil flere ganger om hun har lyst å besøke denne jenta, men hun svarer at hun ikke har lyst. Barnehagepersonalet sier at de leker mye sammen, men har også fastslått (og det har vi også sett) at denne andre jenta kan være veldig pågående og til tider nesten plagsom mot Vilde. Om morgenen når vi leverer kommer hun alltid springende og Vilde prøver å avvise henne og skubbe henne bort. Det tyder litt på at denne andre jenta er mer opptatt av å være med Vilde enn omvendt. Det er gått flere dager nå og vi har enda ikke ringt mammaen hennes. Vet ikke hva jeg skal si for det er tydelig at Vilde ikke har så lyst til dette, men jeg er redd for å virke frekk. Også lurer jeg litt på hva mammaen har tenkt, at vi som foreldre skal være med eller ikke. Syns kanskje hun selv burde ringt istedenfor å la det være opp til oss.
Løvinna30 Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Men hvordan får hun ringt deg dersom du ikke har gitt nr ditt til henne? Kan du ikke invitere de BEGGE hjem til dere, venninnen til Vilde OG moren hennes. Bare på en kaffekopp, slik at barna blir "kjent" med hverandre og hverandres foreldre før man blir med noen hjem, de er jo bare 3 år. Jeg ville blitt med mitt barn. Jeg ville også gitt det pågående barnet en sjanse, man kan ikke stenge og fryse ut personer fordi de ikke er som man ønsker. Lykke til, håper besøket blir vellykket!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Men hvordan får hun ringt deg dersom du ikke har gitt nr ditt til henne? Kan du ikke invitere de BEGGE hjem til dere, venninnen til Vilde OG moren hennes. Bare på en kaffekopp, slik at barna blir "kjent" med hverandre og hverandres foreldre før man blir med noen hjem, de er jo bare 3 år. Jeg ville blitt med mitt barn. Jeg ville også gitt det pågående barnet en sjanse, man kan ikke stenge og fryse ut personer fordi de ikke er som man ønsker. Lykke til, håper besøket blir vellykket! Trodde kanskje man kunne spørre om nummer i barnehagen? Ikke HI
Musemorbr / Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Trenger det være så vanskelig da? Send en sms. Si takk for lappen og tilbudet, men at Vilde kanskje ikke er klar for å dra på venninnebesøk enda, for hun har visst ikke lyst. Du trenger jo ikke å si noe om at du mener din datter kanskje kan se på hennes datter som pågående. Det er mulig å avvise det på en høflig måte. Vilde har ikke lyst. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Trenger det være så vanskelig da? Send en sms. Si takk for lappen og tilbudet, men at Vilde kanskje ikke er klar for å dra på venninnebesøk enda, for hun har visst ikke lyst. Du trenger jo ikke å si noe om at du mener din datter kanskje kan se på hennes datter som pågående. Det er mulig å avvise det på en høflig måte. Vilde har ikke lyst. Enkelt og greit. Dette var et hjemmenummer, hvis ikke hadde jeg gladelig sendt sms. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 At jenta deres er avvisende mot denne jenta om morgenen betyr ikke nødvendigvis at de ikke er gode venner resten av dagen. kan bare være at hun føler for å ha mor/far alene når dere leverer og at hun ikke vil bli "forstyrret" i dette samspillet! Jeg ville nok ringt og takket for invitasjonen og spurt om det var greit at at jeg som mor ble med. Da kan dere blir bedre kjent alle sammen og du får sett jenta de i samspill med den andre. Hvis de ikke er "helt på nett" i utgangspunktet er jo dette et flott initiativ for at jentene skal kunne leke sammen alene og kanskje bli bedre kjent på andre arenaer:)
Kliko Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Har vært borti det samme. Helt lik sak. Ei jente i barnehagen ville ha med seg sønnen min hje, han ville ikke fordi jenta er "oppå" han hele tida. Fant til slutt ut at jeg ringte mammaen og sa at som sant var. At sønnen min ikke hadde veldig lyst. Men sa også at han er en litt usikker gutt når det kommer til fremmende mennesker og nye ting, og at det muligens var derfor. Jenta ble med oss hjem en gang da, litt senere. Og det gikk veldig fint Ble noe annet når de var hjemme kontra i barnehagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå