Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Er gravid i syvende måned og har plutselig begynt å klø noe helt forferdelig på tatoveringen min :/ Tar jeg over den kjennes det ut som da jeg nettopp hadde tatt den, da det var skorpe rundt alle kantene. Bare nå er det ikke skorpe, men prikker. Prikkene er tett i tett og kun på selve tatoveringen, og man kan ikke se dem pga blekket. Er dette noe som kommer av graviditeten? Vil det gå over, eller vil jeg være allergisk mot den "for alltid"? Har klødd på den nå i snart 2 uker.
Liljekonvall<3 Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Kan det være at huden strekker seg bare?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Kan være immunsforsvaret ditt som bøller med deg. Min tatovering hovner opp hver gang jeg er syk, blir jeg forkjølet kan jeg kjenne tatoveringen som en hevelse i huden. Men det går over når jeg blir frisk igjen. Merkelige greier egentlig, men jeg regner med det er noe som skjer når forbrenningen jobber som besatt med noe. Et svangerskap påvirker jo også immunforsvaret, kanskje det er derfor kroppen reagerer på tatoveringen?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Tror ikke det, for hele tatoveringen er full av prikker, kun på huden som er dekket med blekk :/ Det er kun der det klør også. Den er nederst på leggen/ankelen så det strekkes ikke så mye der. Synes det er litt merkelig å bli allergisk 1,5 år etter at den ble tatt, håper det går over. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 #3, håper virkelig det Stemmer jo at man får litt nedsatt immunforsvar når man er gravid, men at det skulle gå ut over tatoveringen min trodde jeg ikke. Får bare vente å se til etter fødselen, hvis det ikke gir seg da får jeg kontakte en hudlege eller noe. HI
Snuppelupp1988 Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Jeg har akkurat det samme på mine. Har en på vær arm, og fikk det forklart fra tatovøren min at det er hormonene som jobber i mot blekket. Ville gi seg et fødselen, men kunne også vare til man var ferdig med ammingen. Måtte bare ha tålmodighet
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Høres bra ut! Da får jeg bare være tålmodig og vente til det gir seg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå