Gå til innhold

Noen som har erfaring med nystartede barnehager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått plass til barna våre i en barnehage som skal åpne i september. Barna våre er 2,5 år og 4 år. De har gått i en annen barnehage før, men vi ønsker at de skal gå i en barnehage i nærmiljøet. Men lurer litt på hva jeg kan forvente meg av en helt ny barnehage. Tenker på rutiner osv. Det vil jo ta litt tid tenker jeg før personalet får ting i system. Vil de første barna som begynner der bli "forsøkskaniner"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida det kan være positivt på mange måter! Dere får hvertfall oppglødde og engasjerte voksne.Rutiner osv blir jo fastsatt på forhånd.Dere får fine lokaler,uteplass og mange nye fine leker/lekestativer.Blir sikkert kjempefint! ;)

Hilsen førskolelærer.

Skrevet

Vi har bare gode erfaringer med nystartet barnehage:-) Vår eldste begynte i en helt ny, stor basebarnehage da hun skulle begynne i barnehage, og ble møtt av en god gjeng entusiastiske, engasjerte, dyktige og erfarne voksne, som var mer enn klare for å komme i gang!

Vi hadde riktignok ingen erfaring med barnehage fra før, så det er mulig at rutinene kanskje ikke var helt på plass da de startet. Dette merket imidlertid ikke vi noe til - vi la bare merke til fornøyde barn som ble godt tatt vare på. Savner fortsatt den barnehagen, selv to år etter at jenta vår sluttet der!

Skrevet

Mitt eldste barn har gått i 2 nyoppstartede bhg. Den ene gikk hun i kun 2 mnd for vi fikk plass i en annen ny Bhg 2 minutter å gå fra der vi bor. Har bare positive erfaringer med de. Og de fleste ansatte har vell jobbet i bhg før så de er ikke helt ny i gamet heller vi jeg tro. Jeg la ikke merke

Til at det tok tid å komme inn i rutiner osv. Også er jo alt nytt der:) lekestativer, Bhg og alt er nytt så det er

Jo ett pluss:)

Skrevet

Ja, vi startet i hel helt ny barnehage med førstemann opg var veldig misfornøyde.

Personalet var nesten bare nyutdannet, og det var lite erfaring.

Alle barna var nye samtidig og det var en skikkelig kaos-periode i begynnelsen da alle var i tilvenning, dette varte uker.

Uteområdet var ikke helt ferdig. De anla plen, men den kunne ikek tråkkes på de første ukene, det så ut som en byggeplass rundt barnehagen.

Det var ikke skikkelig fortau tilb arnehagen, og ikke fotgjengerovergang over den sterkt trafikkerte veien.

Vi sluttet etter noen måneder, emn det var mest fordi den var så langt unna hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...