Gå til innhold

Noen som har vært gravide før som ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... var uvel og dårlig form helt fra første stund og ut svangerskapet...?

Jeg vil helst ikke skrive så mye om meg selv, da jeg vil være anonym her.. (kjenner mange her inne)

Men jeg nærmer meg snart 12 uker og har vært uvel fra bare noen dager etter el.. Jeg er kvalm, slapp, lite matlyst, orker lite. Skal til lege neste uke.

Lurer på om det er noen andre som ble dårlige med en gang. Hvordan gikk det med deg? Hvor lenge av svangerskapet var du dårlig form?

Hadde vært fint å hørt med andre i samme situasjon. Vi holder svangerskapet hemmelig for alle enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært dårlig det første trimesteret med alle 3, nr 2 var verst som endte med sykehusopphold i uke 12 da jeg ikke holdt på noe til slutt. Blitt bra rundt uke 15 de to første gangene, begynner å bli bedre av kvalmen nå, er 14 uker på vei :)

Skrevet

Jeg begynte å kaste opp da jeg var 5+2 (husker dagen veldig godt...). Var skikkelig dårlig fram til rundt uke 14, da bedret det seg litt. Men hadde ca en dag hver uke med oppkast og kvalme mellom uke 14 og uke 22. Etter det var jeg i super form og hadde ingen andre "vanskeligheter" i svangerskapet. :) Ingen tror meg når jeg sier at de tre siste mnd var de beste i hele svangerskapet, men det var virkelig sånn for meg!:)

Kastet forresten opp en gang etter uke 22 også, men det var bare fordi jeg stresset skikkelig og spiste en stoor lunsj på mcdonalds.. :P

Skrevet

Jeg har vært dårlig fra en uke etter eggløsning alle fem gangene jeg har vært gravid. Første gang var jeg veeeldig dårlig i 4 mnd før det gikk over, andre, tredje og fjerde gang varte det i overkant av tre mnd, og nå siste gang har det vart i 6 mnd og pågår delvis enda.......

Skrevet

Jeg var så og si sengeliggende med ekstrem svangerskapskvalme fra slutten av uke 6 til godt ut i uke 14.... Kastet opp til alle døgnets tider og hadde fryktelig vondt i kroppen osv... Har ikke kastet opp en eneste gang etter det ga seg :) og borstett fra bekkenløsning har resten av svangerskapet vært så mye mer kos :)Etter det fikk jeg migrene som satt i ca en mnd.... Du skal nok se kvalmen slipper taket snart:) den gjør jo som oftest det etter uke 12 for da tar morkaka over disse hormenene:)

Skrevet

Jeg har dessverre et sånn svar du ikke vil ha, for jeg har vært like dårlig hele tiden, dvs frem til uke 36-37 med kvalme og oppkast hver eneste dag og intravenøst næring når det var på det verste. Håper at tredjemann er bedre. Er nå i uke 24 og håper det gir seg tidligere enn med de andre.

Håper det letter for deg snart!

Skrevet

Jeg var konstant kvalm fra ca uke 6 til uke 14, så ga deg seg litt, men jeg var MYE kvalm helt frem til uke 16.

Trodde aaaldri jeg skulle slippe kvalmen heller, men nå er det så deilig. Fremdeles er det mye mat jeg ikke har lyst på og som byr meg midt imot, men er ikke kvalm. Heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...