Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Skrevet 26. juni 2012 Vi drar på ferie til helgen og blir borte to uker. Min søster, hennes mann og deres sønn skal til byen vår neste helg fordi hun skal i et jubileum. Siden vi er borte spør de nå om de kan låne huset vårt så de slipper å bruke penger på hotell den helgen. De har god økonomi, så det er ikke det det handler om. Jeg har ikke lyst å ha folk i huset når vi er borte. De ordner forsåvidt opp etter seg, men vi må styre med å legge på nytt sengetøy osv når vi kommer hjem fra ferie dersom de skal bruke sengene våre. Kjenner bare at jeg ikke har lyst, men liker samtidig ikke å være kjip. Hva syns dere?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juni 2012 #2 Skrevet 26. juni 2012 Det er nå ditt hus, så du gjør hva du vil med det.
Gjest Ziva Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Ikke tale om jeg hadde lånt bort huset. Her har vi en god grunn til å ikke gjøre det, men man trenger ikke gode grunner. Vil du ikke låne bort huset sier du nei og det får de bare godta.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Det er vel bare å si at de ordner alt etter seg når de drar inkl. sengene og vasker etter seg, så burde det ikke være noe problem hvis dere ellers har et ok forhold. Husk at plutselig er det dere som trenger en tjeneste neste gang....
TPK Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Det er jo deres hus, dere bestemmer. Men for meg høres det litt sært ut å ikke ville låne ut huset til nærmeste familie...
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Selvsagt så kan du bestemme dette selv. Men synes det er rart å ikke skulle ville låne bort huset til sin nærmeste familie. En annen gang er det dere som trenger noe. Hvis dem derimot er kjipe og aldri gidder å hjelpe eller gjøre noe for dere, så kan du si nei uten dårlig samvittighet.
Mummi mamma Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Jeg hadde nok lånt det ut selv til en av mine søsken. Og hadde bare bedt de ordne senga etter seg, og klar senga til seg selv også om jeg følte det ble stess. Men jeg har ikke noe å skule, og jeg stoler på at de ikke hadde herjet huset Men selvfølgelig, føler du deg ikke komfortabel med det, så gjør du det ikke. Men som ei skriver, neste gang er det du som trenger hjelp eller en tjeneste
Kristiiin Skrevet 26. juni 2012 #8 Skrevet 26. juni 2012 Forstår deg... Hadde ikke likt å låne bort selv heller :s kanskje sært men :s
mrsrogaland. Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Hadde kanskje gjort det ja.. men hadde ikke likt det. Jeg er ikke gjerrig, sparsom eller lite gjestfri. Men er litt sånn at mitt hjem er mitt hjem. Og det liker jeg å ha for meg selv. Kunne ikke hatt andre til å vaske huset, lete i skuffer og skap, sove i samme seng som meg og mannen. Kanskje litt sær der, men vårt hjem er vårt hjem. Tar gjerne i mot overnatting når jeg er tilstede, men ville ikke likt å hatt folk i huset mitt om jeg var bortreist.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Jeg syns du høres sær ut når du ikke kan låne bort huset ditt til søsteren din. Det gjør vi alle veier i vår familie. Det er da ikke så mye jobb å legge på noen sengetøy.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Til min søster hadde jeg absolutt lånt bort huset, men vi har et veldig godt forhold og jeg vet at alt er på stell når jeg kommer hjem. Dette kommer jo helt an på hvilket forhold du har til din søster og hennes lille flokk Ditt hus, dine regler Så du bestemmer!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Kjipt hvis det er søsteren din. Her låner og bytter vi med slekt og venner, og mange ganger ser det bedre ut når jeg kommer hjem igjen enn det var når jeg dro
NormaJean Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Det er jo ditt hus, så du bestemmer..... Men syns det er veldig rart å ikke være komfortabel med å la familie få lov til å låne huset. Jeg har selv lånt bort mitt hus til min søster og mannen, de bodde hos oss i 2 uker da vi var på ferie.... Gav bare beskjed om at huset skulle være helt nyvasket og slikt.
kråkemamma Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Det er ditt hus og ditt valg. Jeg hadde lånt det bort til familie om det var ønske om det. Har hatt et vennepar boende her når vi var borte. Kom hjem til rent sengetøy i alle senger og ryddig leilighet. Det er jo bare å si hvordan du vil ha det. Er det så slitsomt å bytte sengetøy? Selvom man har god økonomi så trenger man ikke bruke det på hotell om man kan bo hos familien. Som en annen sier så kanskje du trenger en tjeneste en gang.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 Jeg hadde nok sagt ja. Men jeg føler faktisk det hadde vært å gå litt for langt innpå min intimsone. Hadde sansynligvis hatt tidenes opprydding og vasking i skuffer og skap før gjestene kom, så noe godt hadde det komt ut av det. Det jeg syns er ubehagelig er at de skal komme over noe de syns er ekkelt som snackslageret som ligger mellom/under sofaputene osv.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #16 Skrevet 26. juni 2012 Nei det er vel greit å ikke låne bort huset. Men jeg hadde helt klart gjort det da. Er jo familie og bare et hus...
mrsrogaland. Skrevet 26. juni 2012 #17 Skrevet 26. juni 2012 Men i huset har man også private ting. Regninger, brev, kanskje sexleketøy i nattbordskuffen, skittenklær på badet, maten, bilder osv. Ikke at andre går å snoker i skuffer og skap, men det er følelsen av at andre er i huset mens man er borte selv, jeg ikke liker. Hadde som sagt sikkert lånt bort huset, men hadde ikke likt det. Et hus er lit privat for min del. Det er også sengen til meg og mannen min, og vil helst at det kun er vi to som skal ha sex i den, også å sove i deg. Men alle er forskjellige. Du gjør som du vil. Det er ditt hus, men familien hadde nok satt pris på det. Er du nær din søster, så er det jo fint om du låner det bort.
Himmel og hav Skrevet 26. juni 2012 #18 Skrevet 26. juni 2012 Jeg hadde lånt bort huset uten å blunke, men de fikk lagt seg til å sove på gjesterommet. Senga mi låner jeg ikke bort.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #19 Skrevet 26. juni 2012 Måtte kjøpt ny overmadrass om de skulle byttet på sengen selv i alle fall. Har blødd igjennom noen ganger, og flekkene viser selv om den er vasket mange ganger. Nei, hadde ikke likt det. Spesielt ikke når jeg hadde nok med å klargjøre for vår egen ferie. Jeg hadde aldri kommet på å bedt om det selv da jeg vet hvor mye stress det kan skape. Men det spørs jo veldig på typen. Jeg er typen som ikke liker at det kommer besøk når jeg ikke har fått sokkene på meg, en jakke slenger på gulvet og det står litt oppvask på kjøkkenbenken.
Love my kidz Skrevet 26. juni 2012 #20 Skrevet 26. juni 2012 Synes det er veldig spesielt å ikke låne ut huset til så nær familie. Det hadde jeg gjort med glede! Vi skal faktisk låne bort huset til 8 fremmede amerikanere i fem døgn i juli vi da. No problem
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juni 2012 #21 Skrevet 26. juni 2012 Synes det er veldig spesielt å ikke låne ut huset til så nær familie. Det hadde jeg gjort med glede! Vi skal faktisk låne bort huset til 8 fremmede amerikanere i fem døgn i juli vi da. No problem Jeg hadde følt det var bedre å låne ut til fremmede.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. juni 2012 #22 Skrevet 26. juni 2012 Her er det ikke noe tvil: Klart jeg hadde lånt bort hus eller leilighet til familie, og særlig til min bror. Noe annet syns jeg er ganske sært, særlig når man begrunner det med at det er slitsomt å skifte sengetøy. Jeg har både husrom og hjerterom til den som måtte komme innom, uansett om jeg er hjemme eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #23 Skrevet 26. juni 2012 Du gjør som du vil, men du kan jo ikke vente at de skal gjøre dere en tjeneste en annen gang.
sukker & salt Skrevet 26. juni 2012 #24 Skrevet 26. juni 2012 Du bestemmer, men enige med flere her at det er litt sært å si nei. Har du private ting å skjule(brev, sexleketøy osv.)er det vel bare å låse det ned i en skuff, en bod el.l. De fleste går vel uansett ikke å snuser rundt hos andre...Si fra at du ønsker alt på stell når de reiser, siden dere kommer hjem fra ferie. Jeg har selv bodd hos andre mens de var bortreist, og ville ikke falle meg inn å si nei om noen spurte om å bo hos oss/låne leiligheten. Selv om man har grei økonomi, er det godt for de fleste å spare noen tusenlappe på overnatting...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #25 Skrevet 26. juni 2012 Selvsagt bestemmer du selv, men hvis du har et ok forhold til din søster, og hun er noenlunde ryddig av seg, så hadde jeg sagt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå