Gå til innhold

Reagerer så på antibiotikaen, grusomt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager, er bare klage innlegg fra meg... :P

Men noen som har gått på azithromycin her?

Jeg leser at det er mest vanlig å gi den ved feks klamydia ol. Og da er det engangs dose.

Jeg må gå på det tre dager i strekk i tre uker! Syns det er voldsomt mye. Men alt for den lille sier nå jeg... Syns det er skummelt da, iom gravide helst ikke skal gå på dette. Noen som har det i svangerskapet?

Regner jo med at det er bedre å ta det enn å ikke ta det. Men syns det er ekkelt med så voldsom reaksjon. Jeg må ta den rett før jeg legger meg, for da kommer magesmertebe i søvne. Merker dem bare langt borte liksom. Men plutselig kjenner jeg mer og jeg må på do lenge!

Er vel vann jeg mister, men jeg har gått ned en kg siste uka.

Gleder meg til det sjer noe mer. Føler meg litt sånn "lost".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet det vel allerede, men idoform hjelper veldig når jeg må på antibiotika :) Håper det ordner seg.

Skrevet

Har faktisk aldri tenkt på det. Aldri trengt det ved antibiotika! Så takk for tips!! :)

Skrevet

Ta Idoform og spis yoghurt. Blir det for ille, så kan du høre med legen din om du kan bytte preparat. Flere typer antibiotika som kan ta knekken på samme type bakterier ofte, legen din vet hva du må ha for "din" bakterie :)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg blir alltid veldig dårlig i magen når jeg går på antibiotika. Det som fungerer for meg er å drikke et lite glass med biola rett etter at jeg har tatt pillen. Blir fortsatt litt uggen i magen, men ikke på langt nær så ille som hvis jeg ikke gjør det.

Så er jo verdt et forsøk. Fikk forresten beskjed av legen min om at jeg ikke burde ta noe særlig Idoform når jeg var gravid. Men vet ikke hvor mye han har satt seg inn i ting, så om det stemmer eller ei er jeg usikker på.

Skrevet

Idoform virket. Ingen mageknipe i natt.

Det står ingenting om at gravide ikke skulle ta det... De på apoteket burde og ha sagt no om det ikke var lurt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...